فناوری اطلاعات

May 9, 2016
12:41 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77366

مرکز پژوهش‌های مجلس: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها روی ایده‌های کسب و کار در حوزه ICT بوده است

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به طور کلی درحال حاضر شرکت‌های سرمایه گذاری خطرپذیر سعی در ارزیابی، ارزش‌گذاری و خرید کسب و کارها و یا ایده‌های کسب و کار موفق کره‌اند و عمده این ایده‌ها در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بوده است.
 
این مرکز در گزارشی با عنوان “الزامات توسعه جامع سرمایه‌گذاری خطرپذیر” تاکید کرده است که این ایده‌ها ارزش قابل توجهی داشته‌اند و این شرکت‌ها با سازوکارهای حمایتی و سرمایه‌گذاری خود قسمت قابل توجهی از این کسب و کارها را تملک کرده‌اند.
 
براساس این گزارش، باتوجه به رشد کسب و کارهای نوپا و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، بازار شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بسیار رو به رشد و جذاب بوده است. به گونه‌ای که شرکت‌های شناخته شده‌ای در این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند.
همچنین رغبت بسیار بالایی از طرف سازمان‌های بزرگ برای راه‌اندازی چنین مراکزی برای هدایت ایده‌های سودآور و نیز سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها به چشم می‌خورد. حتی مشاهده می‌شود که تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایرانی و خارجی مقیم خارج از کشور اقدام به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.