اپراتورها

رگولاتوری

May 11, 2016
17:31 چهارشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77448

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از مخالفت یک اپراتور با غیرفعال‌سازی گوشی‌های قاچاق خبرداد

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن اشاره به اجرا نشدن مصوبه مقابله با گوشی‌ تلفن همراه گفت: گفته می‌شود یکی از اپراتورها با غیرفعال‌سازی تلفن‌های همراه قاچاق مخالفت کرده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در برنامه تیتر امشب از حجم قاچاق کالا و ارز 19.8 میلیاردی به کشور سخن گفت و تصریح کرد: قاچاق به آسانی می‌تواند اقتصاد و تولید را از بین ببرد و برای مقابله با قاچاق به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه نشده است.
 
معاون وزیر دادگستری گفت: بر اساس ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارتخانه‌های دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی متولیان اصلی مقابله با قاچاق هستند اما در یک سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک بار با حضور همه وزراء برگزار نشده است.
 
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به اجرایی نشدن بسیاری از تصمیمات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و اظهار داشت:چند ماه پیش در این ستاد تصمیم گرفته شد با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه که میزان آن دو میلیارد دلار برآورد می شود، مقابله شود اما این مصوبه اجرا نشد.
 
وی 10 تا 15 درصد قاچاق کشور را قاچاق گوشی‌های تلفن همراه برشمرد و افزود: برای مقابله با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه اقدام اپراتورهای فعال کشور لازم است اما می گویند یکی از اپراتورها با غیرفعال‌سازی گوشی‌های قاچاق مخالفت کرده است که این نشان می‌دهد نظارت قوی بر اجرای مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود ندارد و باید برای تصمیمات این ستاد الزام اجرا گذاشته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.