اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 14, 2016
16:29 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77486

حق امتیاز ارتقای پروانه رایتل به 4G و بالاتر توسط هیئت دولت 80میلیارد تومان تعیین شد

هیئت وزیران، حق امتیاز ارتقای پروانه فعالیت شرکت خدمات ارتباطی رایتل و میزان جریمه عدم انجام تعهدات را تعیین کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
1- حق امتیاز ارتقای پروانه فعالیت شرکت خدمات ارتباطی رایتل، مبلغ هشتصد میلیارد (000ر000ر000ر800) ریال تعیین می شود.
2- میزان جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه ارتقای فعالیت شرکت خدمات ارتباطی رایتل به شرح زیر تعیین می شود:
 
عنوان تخلف
نحوه اخطار و میزان جریمه
1- نقض تعهدات اجرا و توسعه (پوششی)
مطابق مفاد مندرج در بند (2-18) موافقتنامه پروانه اقدام خواهد شد.
2- نقض تعهدات کیفیت خدمات
1- هر شش ماه یک بار شاخص­های تعریف شده، در هر شهر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام و نتیجه به دارنده پروانه اعلام می­شود. دارنده پروانه فرصت دارد تا ارزیابی بعدی نسبت به ارتقای شاخص­هایی که به حدنصاب نرسیده‏اند، اقدام نماید. در غیر این صورت مشمول جریمه به شرح زیر خواهد شد.
2- سقف جریمه هر یک از شهرها:
– شهرهای بالای دو میلیون نفر، پنج میلیارد ریال.
– شهرهای بین پانصد هزار تا دو میلیون نفر، سه میلیارد ریال.
– شهرهای بین یکصد هزار تا پانصد هزار نفر، یک و نیم میلیارد ریال.
– شهرهای بین پنجاه هزار تا یکصد هزار نفر، یک میلیارد ریال.
– شهرهای بین ده هزار تا پنجاه هزار نفر، پانصد میلیون ریال.
– شهرهای زیر ده هزار نفر، سیصد میلیون ریال.
3- در صورت دستیابی به مطلوبیت تعیین شده برای حداقل شصت درصد تعداد شاخص­ها در هر شهر فقط شاخص­هایی که به حدنصاب لازم نرسیده­اند، جریمه تعلق خواهد گرفت. در غیر این صورت جریمه مربوط به 

عدم رعایت کل شاخص­ها اعمال خواهد شد.
تبصره- صرفاً برای خدمات نسل چهارم پس از یکسال از تاریخ لازم­الاجرا شدن الحاقیه اولین ارزیابی انجام و ملاک اعمال جرایم قرار خواهد گرفت.
4- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان بیست میلیارد ریال می باشد. سقف جریمه در هر شش ماه به میزان ده میلیارد ریال تعیین می­شود.



3- نقض تعهدات تعرفه 

ارایه خدمات
1- از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد نسبت به ارایه توضیحات اقدام نماید. در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، دارنده پروانه علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف پنج روز کاری مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان بیست میلیارد ریال است.
4- نقض تعهدات نظارت
1- از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد نسبت به ارایه توضیحات اقدام نماید. در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف پنج روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان بیست میلیارد ریال است.
5- نقض سایر مقررات و 

مصوبات کمیسیون
1- از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارایه توضیحات اقدام نماید. در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف پنج روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان بیست میلیارد ریال است.
6- نقض سایر تعهدات مندرج در موافقتنامه
1- از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر ده روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد نسبت به ارایه توضیحات اقدام نماید. در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت پنج روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان بیست میلیارد ریال است.
 
تبصره 1- سقف مجموع جریمه های مشخص شده در ردیف های (2)، (3)، (4)، (5) و (6) جدول فوق، قابل اعمال در هر سال به میزان یکصد میلیارد (000ر000ر000ر100) ریال تعیین می شود.
 
تبصره 2- علاوه بر جریمه های مندرج در جدول فوق، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ظرفیت های ماده (19) موافقتنامه پروانه نیز همچنان استفاده خواهد کرد.
 
تبصره 3- در ماده (18) موافقتنامه پروانه به غیر از بند (1-18) (جبران خسارت های رقابتی)، عبارت" جبران خسارت" به واژه "جریمه" اصلاح می شود.
 
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت اطلاعات ابلاغ کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.