باندپهن

باندپهن ثابت

May 15, 2016
14:50 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77513

شرکت مخابرات ایران و قزاق تلکام سند همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بین شرکت مخابرات ایران و شرکت مخابرات قزاقستان صبح امروز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه، به امضای مدیران دو شرکت رسید.
 
قنبری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه، با بیان اینکه مخابرات ایران، یک اپراتور  بزرگ در منطقه است، اظهار کرد: بخش ارتباطات ایران، با اختصاص 1/5 درصد  از تولید ناخالص داخلی سهم عمده ای در رشد اقتصادی کشور دارد. 
 
وی در همین زمینه افزود: اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را 3 برابر کنیم.   
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: در 5 سال آینده ، 15 میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است.   
 
قنبری گفت: هم اکنون در حال تدوین سند توسعه پهن باند هستیم تا به میانگین سرعت 20 مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در 5 سال آینده برسیم.
 
وی با اشاره به بازنگری در ساختار شرکت مخابرات ایران ، ادامه داد: بحث FMC و گذر از نسل چهار برای ما بسیار جدی است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکی از زمینه های همکاری با قزاقستان گذر از نسل 4 به نسل 5 خواهد بود، گفت: ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال می کنیم.  
 
قنبری با بیان اینکه علاقمندیم در سایر زمینه ها مثل مراکز ISP با هم همکاری داشته باشیم، گفت: مهمترین دغدغه ما صدور خدمات فنی و مهندسی است. کشور ایران، پنجمین کشور دنیا در تربیت مهندسان است، به نحوی که بیشتر مهندسان اروپا و آمریکا از ایران هستند.   
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: در کشور ما، ارتباطات روستایی از طریق USO  و دولت تامین می شود. و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کرده ایم .   
 
در این دیدار، وصلی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، گزارشی از وضعیت و جایگاه مخابرات ایران در منطقه و جهان ، ارائه و زمینه های همکاری ایران و قزاقستان را، صدور خدمات فنی و مهندسی، آموزش و اپراتوری، اعلام و خواستار همکاری هر چه بیشتر دو اپراتور شد.     
 
مدیرعامل قزاق تلکام نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار می کنیم با اپراتور بزرگی مانند شرکت مخابرات ایران، همکاری می کنیم، گفت: شرکت مخابرات قزاقستان در بخش توسعه ارتباطات روستایی نیز فعالیت می کند؛ ولی به دلیل وسعت زیاد، ارتباط رسانی در این بخش با مشکلاتی مواجه است و لذا از شرکت مخابرات ایران تقاضای همکاری داریم .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.