تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 16, 2016
10:47 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77537

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: تاثیر پیاده‌سازی دولت الکترونیک در رشد اقتصادی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تاثیرات اقتصادی مثبت پیاده سازی دولت الکترونیکی در کشور گفت: اگر از اتلاف زمانی که شهروندان در مراجعات اداری صرف می کنند بکاهیم تاثیر بسزایی در رشد GDP خواهیم گذاشت و توسعه دولت الکترونیک نه تنها به شفاف سازی عملکرد سازمانها کمک می کند بلکه باعث رشد اقتصادی سریع نیز می شود.
 
امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات پروژه‌های درگاه ملی خدمات دولت هوشمند و مرکز ملی تبادل اطلاعات رونمایی شد.
 
نصرالله جهانگرد درگاه ملی هوشمند و گذرگاه خدمات الکترونیکی را در راستای تحقق دولت الکترونیکی در کشور خواند و گفت: در پنج برنامه توسعه گذشته حوزه ارتباطات همواره در بین هشت محور دیگر جزو پیشروترین حوزه ها بوده و همواره بالاترین پیشرفت را نسبت به سایر حوزه ها داشته است.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که با برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود در برنامه ششم توسعه نیز شاهد رشد 5/19 درصدی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم تاکید کرد: انتظار میرود سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی به حدود پنج تا شش درصد رسیده و دو برابر شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که فعالیت ما در سازمان فناوری اطلاعات ایران شامل مدیریت راه اندازی زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، زیر ساخت اطلاعاتی، زیر ساخت های سرویس ها و دسترسی آزاد به اطلاعات می شود گفت: طرح جامع شبکه ملی اطلاعات با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت های مخابراتی تهیه شده است.
 
جهانگرد در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز ملی تبادل اطلاعات GSB ، ایجاد این مرکز را جهت به اشتراک گذاری خدمات الکترونیکی بین دستگاهی در بستر خدمات شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) زیرساخت تعامل یکپارچه ای، تبادل اطلاعات و خدمات میان دستگاه های دولتی و عمومی به شمار می رود.
 
وی ادامه داد: از اهداف راه اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات می توان به ایجاد بستر تبادل داده و خدمات بین دستگاه های اجرایی، زیرساخت استعلام الکترونیکی اطلاعات بین دستگاه‌های اجرایی ، انتقال اطلاعات امن و سریع بین سامانه های مختلف و تمرکز تبادل اطلاعات درقالب سرویسهای مختلف در یک بستر واحد اشاره کرد.
 
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی درگاه خدمات دولت هوشمند گفت: این درگاه با هدف استانداردسازی و مدیریت یکپارچه ارایه خدمات دولت به مردم و حرکت به سمت معماری خدمت محور ایجاد شده است.
 
وی افزود: برای دسترسی به خدمات الکترونیکی 70 دستگاه دولتی و عمومی درگاه ملی خدمات دولت هوشمند آماده ارائه خدمت به مردم است و در مراحل بعدی با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهادها و سازمان های بیشتری به آن خواهد پیوست.
 
مراسم روز جهانی ارتباطات با شعار «کارآفرینی فناوری ارتباطات اطلاعات به منظور تاثیر اجتماعی» صبح امروز یکشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.