تلفن همراه

گوشی

May 18, 2016
10:43 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77558

استخدام های جدید اپل از تلاش این شرکت برای توسعه فناوری «شارژ بیسیم با فاصله» حکایت دارد

اپل اخیراً ۲ نفر از متخصصین uBeam را استخدام کرده است، استارتاپی که در زمینه ی توسعه ی شارژ های بیسیم از نوع موسوم به contactless یا «از فاصله ی دور» فعالیت می کند. اما گشتی در وبسایت Linkedin نشان می دهد موضوع بسیار فراتر از این است و تعداد متخصصین استخدام شده توسط اپل در حوزه ی شارژ وایرلس در ۲ سال گذشته به بیش از یک دوجین می رسد.

چند ماه پیش نیز Bloomberg به نقل از یک منبع بی نام از داخل اپل گزارش داده بود که این شرکت در تلاش است تا فناوری شارژ بدون سیم را به آیفون هایی که قرار است در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شوند اضافه کند. اما جالب ترین بخش گزارش بلومبرگ به این نکته اشاره داشت که اپل می خواهد برای شارژ بیسیم ابزارهایش بر خلاف روش مرسوم نیازی به جسباندن بدنه ی دستگاه به پایه، پد یا صفحه های اضافی وجود نداشته باشد و همین نکته است که استخدام دو متخصص uBeam را پر اهمیت جلوه می دهد، چرا که همانطور که گفتیم این استارتاپ شارژ بیسیم از نوع contactless را توسعه می دهد.
 
استارتاپ uBeam برای این منظور در ایده ای که بیشتر به داستان های تخیلی شباهت دارد، امواج مافوق صوت را برای شارژ دستگاه ها از فاصله مورد استفاده قرار می دهد، اما لازم است اشاره کنیم که یکی از مهندسین سابقاً شاغل در این شرکت جار و جنجال ایجاد شده توسط uBeam را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده این فناوری ابداعی هنوز تا رسیدن به مرحله ی تولید تجاری فاصله ی زیادی دارد. اما نکته ی جالب تر اینکه این کارمند سابق Paul Reynolds نام دارد، یعنی یکی از همان دو نفری که اخیراً به استخدام اپل درآمده است.
 
در هر حال باید توجه داشت که ایده ی شارژ بیسیم از راه دور مدتهاست به گوش می رسد و بسیاری در تلاش برای توسعه ی آن هستند، اما هنوز روشی با کارایی مناسب در این زمینه به مرحله ی تجاری سازی نرسیده و بر همین اساس نمی توان میزان موفقیت یا روش اپل را برای محقق کردن این ایده پیشبینی کرد. علاوه بر این لازم است اشاره کنیم که اپل هم مثل دیگر شرکت های بزرگ حوزه ی فناوری انرژی و هزینه ی زیادی را در راه تلاش برای تحقیق و توسعه در زمینه ی فناوری های تازه و تجربی صرف می کند اما الزاماً همه ی این تلاش ها به موفقیت ختم نخواهند شد.
 
در پایان بد نیست بدانید که ساعت اپل تنها ابزار ساخت این شرکت است که به شکل بیسیم شارژ می شود، اما این دستگاه نیز مثل تلفن های هوشمند ساخت سامسونگ و دیگران، لازم است برای شارژ شدن با صفحه ی شارژر تماس داشته باشد و این کار از فاصله ی دور تر قابل انجام نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.