اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 18, 2016
18:33 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77583

وزیر ارتباطات خطاب به مدیرعامل جدید زیرساخت: امیدوارم شبکه ملی اطلاعات هر چه زودتر آماده شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که مدیرعامل سابق شرکت ارتباطات زیرساخت تمامی مسئولیت‌های سختی که بر دوش داشته بدون بهانه انجام داد گفت: امیدوارم با حضور مدیرعامل جدید، شبکه ملی اطلاعات هر چه زودتر آماده شود.
 
مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت عصر امروز در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد.
 
در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات 35 ساله محمود خسروی به عنوان یکی از مدیران سختکوش و لایق مخابراتی، حکم مدیریت جدید به محمدجواد آذری جهرمی صادر شد تا به عنوان جوان‌ترین مدیر ارشد مجموعه وزارت ارتباطات و مخابرات سکاندار شرکت ارتباطات زیر ساخت باشد.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به اینکه خسروی تمامی مسئولیت‌های سختی که بر دوش داشته بدون بهانه انجام داد، اظهار کرد: خسروی فردی شجاع در تصمیم‌گیری‌ها است و از 30 ماهی که با او در دولت همکاری کرده‌ام فعالیت‌هایی که او در شرکت زیرساخت انجام داد قابل قیاس با هیچ کدام از دوره‌های پیشین نیست.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه پیش از این دولت اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی باید مدت زمان زیادی را صرف دریافت خدمات و سرویس از زیرساخت می‌کردند، گفت: الان وضعیت این شرکت به‌گونه‌ای شده که کلیه نیازها را پاسخگوست و هیچ اپراتوری نیست که تقاضایی برای دریافت سرویس داشته باشد زیرساخت پاسخگو نباشد.
 
وی افزود: این چندمین باری بود که جناب خسروی درخواست بازنشستگی به من دادند اما هر بار به نوعی به خواسته‌شان توجه نکردند زیرا حضور او در این بخش مثمر ثمر بود اما بالاخره اصلاح‌های او کارساز شد و بنده با بازنشستگی‌شان موافقت کردم.
 
واعظی با بیان اینکه جانشین ایشان را با مشورت خودشان انتخاب کردند گفت: بالاخره انتخاب فردی که شایسته مدیریت در این شرکت که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است قطعا کار سختی است زیرا قراردادهای میلیاردی از زیر دست او رد می‌شود. خدا را شکر خسروی از جمله افرادی بود که در طول خدمت 35 ساله‌اش فردی کاملا پاک و سالم بود.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت علاقه‌مند به همکاری با نیروهای جوان بودم، گفت: متاسفانه در ابتدای کار شرایط چندان مساعد نبود و حتی کار به جایی رسیده بود که می‌خواستند وزارت ارتباطات را با وزارت مسکن ادغام کنند و لذا باید وزارتخانه را بازسازی می‌کردیم.
 
وی افزود: در این راستا برنامه وسیعی داشتیم و نمی‌توانستم ریسک استفاده از نیروهای جوان را در بدنه مدیریتی وزارتخانه بپذیرم اما همچنان معتقد بودم همانطور که نظام در جوانی به ما فرصت تجربه در پست‌های مدیریتی را داد به گونه‌ای که در سن 26 سالگی مدیر عامل مخابرات شدم باید از پتانسیل مدیرهای جوان در بخش‌های اجرایی استفاده کرد.
 
واعظی گفت: مدیریت جدید شرکت زیرساخت فردی 34 ساله است و همه مدیران بخش ارتباطی کشور از او رضایت کامل دارند و امیدوارم به واسطه حضور ایشان کار شبکه ملی اطلاعات هر چه زودتر به اتمام رسیده و با تکمیل ماژول‌های آن شاهد رونمایی از این شبکه تا اواسط سال جاری باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.