اپلیکیشن

تلفن همراه

May 18, 2016
21:12 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77604

با Google I/O: با «اپلیکیشن های فوری» آشنا شوید؛ گوگل فرایند نصب اپ ها را متحول می کند

اپلیکیشن ها در بیشتر موارد عالی هستند اما باید قبول کرد که فرایند نصب آنها، چندان دلچسب نیست. حال گوگل خبر می دهد که همین مشکل را با راهکاری به نام «اپلیکیشن های فوری» (Instant Apps) حل خواهد کرد.
 
 
Instant Apps، در واقع دنباله ای است بر استریم اپلیکیشن ها که سال گذشته از سوی شرکت مورد بحث معرفی شد. برای امتحان اپلیکیشن های فوری نیازی به سر زدن به پلی استور وجود ندارید. صرفا می توانید روی یک لینک کلیک کرده تا عملیات دانلود آغاز شود.
 
چیزی که در برابر شما قرار می گیرد، در حد و اندازه یک صفحه وب است که البته تجربه یک اپلیکیشن کامل را در اختیارتان قرار می دهد، بی هیچ کم و کاستی. این به اصطلاح نصب، کاملاً موقتی است اما اگر از آنچه می بینید خوشتان می آید، می توانید روی کلید نصب کامل کلیک کرده و فرایند طولانی تر را سپری کنید.
 
البته در این میان اگر شما یک توسعه دهنده هستید، باید گفت که اپلیکیشن شما به شکل خودکار این ویژگی را به دست نخواهد آورد. از طرفی، گوگل می گوید که نیاز نیست اپ خودتان را دوباره از اول بازنویسی کنید و صرفا کافیست اگر آن را با دستورالعمل های مرتبط، بروز رسانی نمایید.
 
به کلام ساده تر، از این پس و در اندروید بعدی، کاربران خواهند توانست به سادگی، ابتدا عملکرد کامل اپلیکیشن را با کلیک روی یک لینک مشاهده کرده و اگر از آن خوششان آمد، به سراغ نصبش بروند.
 
گوگل می گوید که در این راستا با برخی توسعه دهندگان برگزیده همکاری داشته اما در آینده که احتمالا بعد از سال ۲۰۱۶ است، این ویژگی برای توسعه دهندگان بیشتر در دسترس خواهد بود. به هر حال «اپلیکیشن های فوری»، برای افرادی که علاقه به امتحان کردن اپ های مختلف دارند، بسیار مفید واقع خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.