سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 27, 2016
9:26 جمعه، 7ام خردادماه 1395
کد خبر: 77696

مک‌بوک‌های اپل باز هم باریک‌تر می‌شوند

اپل قصد دارد تا پایان سال 2016، مک‌بوک پرویی با قیمت بالا عرضه کند که صفحه باریک‌تر و سبک‌تری دارد و دارای یک نوار صفحه نمایش لمسی OLED‌ جدید به عنوان صفحه کلید است.
 
خط تولید مک‌بوک درخشان‌ترین نقطه برای پژوهش‌های 2016 اپل است و این را از دو مدل‌ جدید مک‌بوک پرو که در چهارمین سه ماهه 2016 عرضه می‌شوند و قالب‌های باریک‌تری و سبک‌تری دارند و نوار لمسی OLED که جایگزین دکمه‌های فیزیکی شده است، می‌توان دریافت.
 
طبق اطلاعات مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر، مک‌بوک پروی جدید در صفحه‌های 13 و 15 اینچی می‌آید و در سه ماهه پایانی سال 2016 عرضه می‌شود.
 
کو ارتقای مک‌بوک‌های جدید را مهم‌ترین ارتقایی که تا تا کنون توسط اپل انجام شده است، می‌داند.
 
طراحی «باریک و سبک» با کمک بهبود لولاهای این لپ تاپ و صفحه کلیدی با مکانیزم پروانه‌ای که در مک‌بوک‌های 12 اینچی عرضه شده بود به دست می‌آید. حدس و گمان‌هایی وجود دارد که اپل اسکنر اثر انگشت Touch ID را برای مک‌بوک‌ها استفاده کند و مهندسان اپل در تلاشند که راهی را پیدا کنند که کاربران بتوانند مک‌بوک‌های خود را با Touch ID آیفون باز کنند.
 
طبق اظهارات کو، مک‌بوک 12 اینچی به مک‌بوک 13 اینچی می‌پیوندد و این تحلیل‌گر معتقد است که اپل با این سه خط تولید مک‌بوک در سال 2016، گامی به جلو برمی‌دارد؛ با مک‌بوک پرو شکاف لپ‌تاپ‌های گران را پر می‌کند، مک‌بوک جایگزین مک‌بوک ایر به عنوان مدلی با سطح متوسط می‌شود و مک‌بوک ایر به عنوان یک مدل پایه با قیمت‌های نسبتا پایین عمل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.