اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

May 28, 2016
10:10 شنبه، 8ام خردادماه 1395
کد خبر: 77706

هزینه محتوای داخلی به شدت کاهش یافته است

شرکت‌های اینترنتی + IXP
 
مدیران پنج شرکت عرضه خدمات اینترنتی کشور از اقدام وزارت ICT و شرکت ارتباطات زیرساخت برای راه‌اندازی مرکز IXP جهت توسعه شبکه ملی انتقال اطلاعات و کاهش چشمگیر هزینه محتوای داخلی تقدیر و تشکر کردند.
 
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، مدیران پنج شرکت شاتل، پارس آنلاین، های‌وب، پیشگامان و آسیاتک با ارسال نامه مشترکی به محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از راه‌اندازی مرکز IXP به منظور توسعه شبکه ملی انتقال داده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، تقدیر و تشکر کردند.
 
در این نامه، افزایش کیفیت محتوای داخلی، کاهش چشم‌گیر هزینه محتوای داخلی، مهاجرت سرورهای ایرانی از خارج کشور به داخل به علت مزیت‌های قیمتی و کیفیتی که برای آنها وجود داشته، تقویت و توسعه اشتغال در حوزه دیتاسنترها به علت افزایش تقاضا در نتیجه کاهش قیمت تمام شده، تقویت و توسعه اشتغال در حوزه تولید محتوای داخلی به علت مزیت‌های کیفیتی و قیمتی و افزایش میزان و حجم محتوای داخلی به میزان 700 درصد بیشتر از آنچه که طی ده سال گذشته ایجاد شده از مهمترین دستاوردهای این پروژه ملی شرکت ارتباطات زیر ساخت مطرح شده است.
 
مدیران پنج شرکت بزرگ عرضه خدمات اینترنت کشور در این نامه که به امضای هر کدام از آنان رسیده، تصریح کرده‌اند که اجرای موفق این پروژه موجب شده علی‌رغم افزایش قیمت کلیه پارامترهای تاثیرگذار در قیمت تمام شده، از افزایش قیمت خدمات برای مشتریان جلوگیری شود.
 
 
نخستین مرکز IXP شرکت ارتباطات زیرساخت بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری و به مناسبت فرارسیدن روزجهانی ارتباطات توسط شرکت ارتباطات زیرساخت رسما راه‌اندازی شد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در آن مراسم از کاهش قیمت پهنای باند داخلی برای ارائه به سرویس دهندگان ارتباطی خبر داد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته، هزینه ارتباطات داخل شبکه اپراتورها تقریبا به صفر رسید.
 
محمد جواد آذری جهرمی در آن مراسم عنوان کرد: هزینه ارتباطات داخلی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی در کشور، حدود 40 درصد ظرفیت‌شان است که ما امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته، این عدد را به صفر درصد رساندیم.
 
وی با بیان اینکه موضوع پهنای باند دارای ابعاد مختلفی است که کاهش قیمت هر یک از مولفه‌های آن می‌تواند در قیمت نهایی مصرف کننده موثر واقع شود، تصریح کرد: علاوه بر هزینه پهنای باند بین‌الملل، هزینه اتصال اپراتورها به هم و نیز هزینه شبکه انتقال زیرساخت از جمله هزینه‌هایی است که باید برای برقراری ارتباط ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.