اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

May 29, 2016
17:20 یکشنبه، 9ام خردادماه 1395
کد خبر: 77734

دبیر شورای عالی فضای مجازی: دولت الکترونیکی ایران در حد یمن و عراق است!

firozabadi2.jpg

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: متاسفانه در زمینه دولت الکترونیکی در دنیا جایگاه خوبی نداشته و رتبه 105 را به خود اختصاص داده ایم. در منطقه نیز رتبه ای بهتر از یمن وعراق نداریم که لازم است این رتبه حتما ارتقا پیدا کند.
 
ابوالحسن فیروزآبادی صبح دیروز در جمع مدیران ICT استانداری استان های مختلف کشور گفت: اگرچه مدیران ارشد کشور به حوزه IT علاقه مند هستند، اما لازم است در این حوزه اطلاعات و دانش کاملی نیز داشته باشند. در واقع این حس دوستی نسبت به فضای IT کافی نبوده و لازم است برای ارتقای رتبه ایران از 105 به رتبه ای زیر 40 تلاش بیشتری صورت گیرد، چرا که اکنون کشورهای در حال توسعه مانند عربستان رتبه ای کمتر از 40 دارند و این موضوع گویای آن است که دسترسی به این هدف امری شدنی است.
 
فیروزآبادی متذکر شد: براساس بررسی های صورت گرفته در وزارت تعاون، اکنون در مراجعات مردم به بخش های مختلف 67 مورد خدمت وجود دارد که برای دریافت آنها مراجعه حضوری حالت الزامی دارد در حالی که با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است از میان این 67 خدمت تنها 17 خدمت ضروری و غیرقابل حذف وجود دارد.دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: ما باید در این حوزه با شتاب بیشتری حرکت کنیم، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد خدماتی که دولت باید به مردم ارایه دهد از کشورهای دیگر ارایه می شود به عنوان مثال اکنون مردم از آدرس رستوران گرفته تا نقشه ترافیک شهر را از سایتی مانند گوگل می گیرند حال اگر در این فضا دولت ورود نکرده و با جدیت عمل نکند، در سال های آتی مردم تمام امور روزمره خود را از شیوه هایی مشابه این تامین خواهند کرد.
 
فیرو آبادی در مورد به روی کار آمدن تئوری ابری افزود: تا 10 سال دیگر حتی این امکان وجود دارد که خودروی افراد از طریق IT کنترل شود، در چنین شرایطی قطعا مردم بسیاری از سرویس های خود را اینگونه تامین می کنند و هرگاه مردم سرویس خود را از جایی به غیر از دولت دریافت کنند، این رابطه دچار مشکل خواهد شد.
 
وی با بیان این که اکنون مترجم گوگل نسبت به تمام سایت های ترجمه کننده ای که در کشور وجود دارد بهتر کار می کند، گفت: لازم است در بخش های مختلف برای بهبود شرایط به بخش خصوصی اعتماد شود تا کارهای مختلف از سوی این بخش پیگیری شود. اکنون در تمام دنیا استراتژی دولت ها برای بخش IT به نوع تهاجمی و آنها هدف فتح بازار را دارند. برهمین اساس باید با سرعت بیشتری حرکت کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.