فناوری اطلاعات

June 6, 2016
19:41 دوشنبه، 17ام خردادماه 1395
کد خبر: 77878

سند موانع کسب و کاردرحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شد

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ، سند موانع کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را تصویب و منتشر کرد.
اصغر رضانژاد دبیر سازمان با اعلام این خبر گفت: هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، سند موانع کسب و کاردرحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با نگاهی جامع بر مشکلات راه اندازی و توسعه فعالیت های تجاری ICT درکشور تهیه و تصویب کرده و این سند هم اکنون آماده ارائه به نهادهای حاکمیتی و تصمیم گیر در حوزه فاوا است.
 
رضانژاد با تشریح مشکلات راه اندازی و تداوم کسب و کار درشاخه های مختلف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در این سند تلاش شده تا علاوه بر طرح معضلات و چالش های عمومی کسب و کارهای ICT، مشکلات  تخصصی فعالان این حوزه در حوزه های مختلف فاوا از جمله حوزه نرم افزار، سخت افزار، اینترنت، تجارت الکترونیکی، مشاوران، تجهیزات شبکه و غیره گردآوری و مستند شود.
 
او با اشاره به ارائه راهکارها و پیشنهادهای تخصصی سازمان درارتباط با این مشکلات افزود: سازمان دراین سند ضمن تشرح معضلات فعالیت های تجاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهکارهای مشخص خود در این زمینه را متناسب با نیازهای صنف ارائه و پیشنهاد کرده است.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص عناوین اصلی موجود در این سند ادامه داد: موضوعاتی همچون اخذ مجوز فعالیت از نهادهای دولتی و وجود متولیان متعدد در حوزه فاوا و ارائه مصداق های بارز این مشکلات، عدم وجود آمار و اطلاعات از وضعیت بازار در کل صنعت فاوا، موانع اخذ اعتبار و کسب سرمایه برای راه اندازی و حیات کسب و کارهای این حوزه از جمله عمده ترین مشکلات و موانع کسب و کار حوزه فاوا در کشور هستند.
 
رضانژاد در این خصوص ادامه داد: مواردی از قبیل تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش و توسعه فعالیت‌ها، کمبود نیروی انسانی ستادی و فنی در حوزه فاوا، نبود قوانین گمرکی متناسب با حوزه فاوا برای واردات تجهیزات این بخش و مشکلات مختلف تعرفه های گمرکی ، ورود حاکمیت در حوزه رقابت با بخش خصوصی، عدم تناسب ضرایب مالیاتی مشاغل این حوزه با وضعیت واقعی، عدم اجرای صحیح بخشنامه  سازمان تامین اجتماعی در حوزه فاوا و اعمال سلیقه‌های شخصی،عدم به روزآوری و یا حتی تدوین قوانین حاکم بر حوزه فاوا و  به تفسیر مصداق های آن درشاخه های مختلف کسب و کار فاوا بخش دیگری از این مشکلات هستند که در این سند به درستی تشریح شده اند.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ضمن دعوت از اعضای صنف و فعالان بخش خصوصی برای ارائه نظرات خود در رابطه با این سند گفت: این سند در پورتال سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به آدرس tehrannsr.org منتشر شده و هم اکنون قابل دسترسی است؛ مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند با مطالعه این سند، نظرات و پیشنهادات تخصصی خود را در این خصوص به سازمان ارائه کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.