بازار سرمایه

June 7, 2016
14:25 سه شنبه، 18ام خردادماه 1395
کد خبر: 77893

مخابرات و همراه اول در بین برترین های بورس و فرابورس قرار گرفتند

بنا به اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، سهام شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران در پایان اردیبهشت امسال در صدر جدول بزرگان شرکت های تالار شیشه ای قرار گرفت.
 
اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در پایان اردیبهشت امسال توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) اعلام شد که بر پایه آن  سهام شرکت مخابرات ایران (اخابر) با ارزش بازار ۱۱۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال و ارتباطات سیار ایران با ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال پس از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در رتبه های دوم و سوم بزرگترین شرکت های بورسی قرار دارند.
 
بنابراین گزارش، تغییری در صدر جدول بزرگان شرکت های تالار شیشه ای به وجود نیامده است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۹۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با ۹۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، کشتیرانی جمهوری اسلامی با ۹۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، پتروشیمی جم با ۹۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری غدیر با ۹۰ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در رتبه های سوم تا هشتم ایستادند.
 
شرکت پتروشیمی مارون هم با ارزش بازار ۱۴۰ هزار میلیارد ریال همچنان درصدر بزرگترین شرکت های فرابورسی قرار دارد و هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۶۰ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال و پالایش نفت تهران با ۳۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.
 
همچنین شرکت های تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی امیر کبیر و ذوب آهن اصفهان نیز در مکان های سوم تا هشتم برترین شرکت های فرابورسی ایستادند. در بین بانکی‌های فرابورس بانک مهر اقتصاد (رتبه ۱۰) و بانک شهر (رتبه ۱۸) بهترین‌های فرابورسی قرار گرفتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.