اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 8, 2016
10:22 چهارشنبه، 19ام خردادماه 1395
کد خبر: 77908

قیمت اینترنت برای سرویس‌های داخلی کاهش یافت

با امضای تفاهم‌نامه میان شرکت ارتباطات زیرساخت و ۶ سرویس‌دهنده اینترنتی، فاز نخست کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی آغاز شد.
با امضای این تفاهم‌نامه کاربران نهایی که از سرویس‌های داخلی استفاده می‌کنند با ۵۰ درصد کاهش تعرفه اتصال به شبکه، روبرو می‌شوند.
 
در اجرای این طرح که با هدف کاهش تعرفه ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است، در فاز نخست شرکت ارتباطات زیرساخت با ۶ شرکت سرویس‌دهنده ارتباطی شامل رایتل، آسیاتک، شاتل، آپارات، فیلیمو و تله ویبیون تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد تا این شرکت‌ها ترافیک اطلاعات خود را از مسیر مرکز تبادل ترافیک داده زیرساخت (NIX) انتقال دهند.
 
بر این اساس، به دلیل رایگان شدن تعرفه انتقال ترافیک از طریق این مرکز تبادل داده، تعرفه نهایی کاربران ۵۰ درصد به ازای هر گیگابایت مصرف، کاهش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که عمده مصرف کاربران اینترنت مربوط به دانلود فیلم و صوت در شبکه‌های اجتماعی است، اجرای این طرح می‌تواند هزینه بسیاری از مصرف کاربران را کاهش دهد.
 
بهبود شاخص‌های اقتصادی و امنیتی و نیز آغاز سرویس‌دهی کاملا بومی به کاربران در شبکه ملی اطلاعات از جمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه عنوان شد.
 
بر این اساس، سایر سرویس‌دهندگان خدمات ارتباطی، شبکه مالی بانکی کشور، نظام‌های مالیاتی، شبکه دولت و مراکز علمی نیز باید تا شهریورماه به این عرصه بپیوندند.
 
هم‌اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت مقدمات امضای تفاهم‌نامه با دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران را نیز برای انتقال ترافیک داده به مرکز تبادل NIX در جهت کاهش تعرفه ترافیک داخلی آغاز کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.