اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

June 10, 2016
15:59 جمعه، 21ام خردادماه 1395
کد خبر: 77921

بانک سامان، شاتل و های‌ وب از طریق رایتل اپراتور مجازی می‌شوند

رایتل با سه اپراتور مجازی به توافق رسید. بنا بر اعلام مدیرعامل رایتل، این شرکت با سه اپراتور مجازی برای ارائه خدمات از جمله شاتل، های‌وب و اپراتور مجازی بانک سامان به توافق رسیده و قرارداد یکی از آنها را برای دریافت مجوز به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرده است.
 
بنابر اعلام مدیرعامل رایتل این شرکت با سه اپراتور مجازی به توافق رسیده و قرارداد یکی از آنها را به رگولاتوری ارسال کرده است.
 
مجید صدری در این باره گفت: «ما با سه اپراتور مجازی توافق کردیم و قرارداد یکی از آنها را به سازمان تنظیم مقررات ارسال کردیم که بتوانند مجوز رسمی بگیرند. با دو شرکت دیگر نیز توافق نهایی انجام شده است و در هفته‌ی آینده احتمالاً قراردادشان امضاء شده و برای رگولاتوری ارسال می‌شود.»
 
مدیرعامل رایتل درباره‌ی شرکت‌هایی که با آنها توافق کرده یا قرارداد بسته‌است، اعلام کرد: «شرکتی که قراردادش را برای رگولاتوری ارسال کردیم متعلق به بانک سامان است. دو شرکت دیگر نیز یکی شاتل و یکی های‌وب است که توافقاتمان نهایی شده و به زودی قرارداد آنها را برای رگولاتوری ارسال خواهیم کرد.»
 
صدری ادامه داد: «البته با ۷ شرکت مذاکره داشتیم که با هر کدام از شرکت‌های دیگر توافقاتمان نهایی شود، قرارداد را امضاء کرده و برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می‌کنیم.»
 
اپراتور مجازی موبایل (Mobile Virtual Network Operator) در اصل اجازه راه‌اندازی شبکه جدید موبایل و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه ندارد و باید با عقد قرارداد همکاری از شبکه و تجهیزات اپراتور تلفن همراه (Mobile Network Operator) (یا همان اپراتور اصلی) استفاده کند. بدین ترتیب اپراتور مجازی می‌تواند مشتری، سرویس پشتیبانی، مرکز تماس، بسته‌ها و تعرفه‌ها، برند تجاری و همچنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.