تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 14, 2016
8:19 سه شنبه، 25ام خردادماه 1395
کد خبر: 77963

iOS 10 beta 1 امروز منتشر می شود

کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال اپل موسم به WWC 2016 دقایقی قبل به پایان رسید و همانطور که انتظار می‌رفت نسخه دهم سیستم‌عامل iOS در این رویداد معرفی شد. نسخه آزمایشی اولیه iOS 10 نیز از امروز در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
بالاخره طرفداران اپل  خبری که مدت‌ها منتظرش بودند را شنیدند و در جریان کنفرانس WWDC 2016 سیستم عامل iOS 10 معرفی شد. نسخه آزمایشی اولیه این سیستم‌عامل از امروز منتشر خواهد شد. این خبر در نطق رسمی WWDC 2016 اعلام شد. نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل، شامل قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی است که البته اپل اعلام کرده تا زمانی که نسخه نهایی عمومی iOS 10 همزمان با عرضه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به بازار، منتشر نشود، همه این ویژگی‌ها دسترس کاربران قرار نخواهند گرفت. اما تا زمان انتشار عمومی و نهایی iOS 10 می‌توانید از اواخر روز جاری نسخه beta 1 آن را تست کنید.
 
از نظر فنی، اولین نسخه آزمایشی iOS 10 فقط برای افرادی که در برنامه توسعه‌دهندگان اپل ثبت‌نام کرده باشند، در دسترس خواهد بود. البته شاید فقط برخی از افراد معمولی حاضر هستند تا برای دریافت یک اکانت توسعه‌دهنده مبلغ ۹۹ دلار را پرداخت کنند و در واقع بیشتر کسانی که در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند، توسعه‌دهندگان واقعی هستند. اما با این وجود برخی از کاربران برای اینکه سریع‌تر از سایر افراد بتوانند از بروزرسانی‌های ارائه شده توسط اپل بهره ببرند در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنی افرادی که تمایل به تست جدیدترین نسخه نرم‌افزار موبایلی اپل در ژولای و پیش از عرضه نسخه عمومی آن دارند، می‌توانند از طریق لینک beta.apple.com اقدام کنند.
 
اگر شما هم جزئی از برنامه توسعه‌دهندگان اپل هستید، از امروز جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS برای آیپد، آیفون و آیپاد شما در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
لازم به یادآوری است که برخی از قابلیت‌ها در اولین نسخه آزمایشی iOS 10 هنوز تکمیل نشده‌اند و نیز باید انتظار تعداد زیادی باگ را در آن داشته باشیم. این نسخه احتمالا از نظر مصرف باتری نیز فعلا بهینه نشده و می‌تواند باعث خالی شدن سریع‌تر باتری دستگاه شما شود. اما اگر با تمام این تفاصیر علاقمند به بررسی نسخه جدید سیستم‌عامل iOS هستید، می‌توانید از امروز این نسخه آزمایشی را که از آن به عنوان جدیدترین و بزرگترین بروزرسانی نرم افزاری iOS یاد می‌شود را برای آی‌دیوایس خود دانلود کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.