رگولاتوری

June 20, 2016
10:44 دوشنبه، 31ام خردادماه 1395
کد خبر: 78008

بررسی نقش بخش خصوصی در نشست با وزیر ارتباطات

 نشست بحث و بررسی نقش بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.
محمود واعظی در این نشست گفت: از ابتدای این دولت تلاش کرده ایم تا بستری فراهم کنیم که بخش خصوصی بتواند در کلیه امور به مردم خدمت رسانی کند.
وی افزود: ارتباط با بخش خصوصی نیاز به سیاست گذاری، بسترسازی و ایجاد زبان مشترک داشت که اکنون می توان ادعا کرد که امروز بیش از هر زمان دیگری در سه سال گذشته فضا برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده است.
 
در این جلسه همچنین نمایندگان بخش خصوصی فعال در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات دیدگاه های خود را درباره مشکلات و مسائل این حوزه ها بیان کردند.
 
وزیر ارتباطات: ضعف خطوط ارتباطی در حادثه شهران بررسی می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدار با نمایندگان بخش خصوصی گفت: به همکارانم در وزارت ارتباطات ماموریت داده شد تا ضعف خطوط ارتباطی و مخابراتی و دلایل قطع آنها را در حادثه شهران بررسی کنند.
محمود واعظی افزود: به محض روی دادن حادثه، کمیته بحران در وزارت ارتباطات تشکیل و اقدامات بسیار خوبی برای حل مشکل انجام شد.
 
وی گفت: در مرکز شهید کاظمیان در محل حادثه، حدود 2/5 کیلومتر کابل های فیبر نوری منطقه سوخته بود که بلافاصله، این کابل ها از روی زمین ترمیم شد .
 
وزیر ارتباطات با اشاره به پشتیبانی 260 هزار شماره همراه اول از طریق مرکز شهید کاظمی افزود: در این حادثه این تعداد شماره از رده خارج شد ، اما در همکاری بسیار نزدیک همراه اول و ایرانسل ، مشترکان همراه اول اجازه یافتند تا از رومینگ ایرانسل استفاده کنند و از ساعت 10 صبح به تدریج لکه های مورد نظر به شبکه پیوستند و تا 9 شب کامل شد.
 
واعظی تاکید کرد : کار بسیار فشرده و خوبی روز جمعه انجام شد، ولی باید ضعف ها بررسی شود.
وی گفت: در دستورالعملی که برای همه مراکز حساس فرستاده شد تاکید شده که یک مرکز نباید از یک مسیر پشتیبانی شود و مسیرهای دیگری نیز این مراکز را باید پشتیبانی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.