بازار سرمایه

June 21, 2016
17:50 سه شنبه، 1ام تیرماه 1395
کد خبر: 78027

تایید صورت‌های مالی « اخابر» با تصویب پاداش 500 میلیون تومانی هیات مدیره

مجمع عمومی عادی سالیانه مخابرات ایران رأس ساعت 15 روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 95 در سالن همایش پژوهشگاه نیرو برگزار و با تصویب صورت‌های مالی دوره 94 این شرکت با تقسیم سود نقدی 45 تومانی به ازای هر سهم میان سهامداران موافقت شد.
شرکت مخابرات ایران در پایان سال مالی 94 توانسته با سرمایه 4 هزار و 587 میلیارد و 365 میلیون و 600 هزار تومانی سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را به طور خالص مبلغ 505 ریال محقق کند.
 
این شرکت که پیش از واگذاری به مجموعه سرمایه گذاری اعتماد مبین از امکانات و امتیاز های دولتی بهره می‌برده است توانسته پس از کسر هزینه های عمومی و اداری در پایان عملکرد سال مالی قبل   92 درصد سود عملیاتی خود از مجموع درآمد های شرکت را محقق کند.
 
بخش عمده‌ای از این سود ناشی از سود محقق شده در شرکت ارتباطات سیار است.
 
با تصویب توزیع سود نقدی 45 تومانی به ازای هر سهم در مجمع عادی سالیانه سهامداران "اخابر" با تعیین پاداش 500 میلیون تومانی برای 5 عضو هیات مدیره این شرکت موافقت شده است. با احتساب 14 ماه می‌توان گفت به نماینده هر عضو حقوقی ماهانه اندکی بیش از 7 میلیون تومان پاداش تعلق گرفته است.
 
حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه برای سال مالی 95 مبلغ 700 هزار تومان برای هر عضو به تصویب مجمع رسیده است.
 
شرکت شهریار مهستان حقوقی، شرکت گسترش الکترونیک مبین، دولت جمهوری اسلامی، توسعه اعتماد مبین و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان هرمزگان اعضای حقوقی هیات مدیره جدید شرکت مخابرات ایران برای 2 سال آینده هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.