تلفن همراه

گوشی

June 22, 2016
21:46 چهارشنبه، 2ام تیرماه 1395
کد خبر: 78077

تازه‌های آینده بازار تلفن همراه

بازار محصولات تلفن همراه هر ماه با محصولی جدید روبه‌رو می‌شود. هر شرکتی بر آن است با معرفی محصول جدید، ‌گوی سبقت را در بازار تلفن همراه برباید. این ماه نیز به نظر می‌رسد دو شرکت سامسونگ و شیائومی در نظر دارند محصول جدید خود را به بازار معرفی کنند. گلکسی اس٨ و Mi Note ٢ دو محصول جدید در آینده نزدیک هستند.
 
به گفته مدیرعامل شیائومی این شرکت قصد دارد در ماه جولای (تیر) یک محصول با مشخصات یک پرچم‌دار معرفی کند. بسیاری بر این باورند که احتمالا این محصول Mi Note ٢ خواهد بود. برخی شایعه‌ها نیز حاکی از آن است که پرچم‌دار ماه آینده شیائومی، Mi Note ٢ است. احتمال دیگری وجود دارد که براساس آن محصول جدید این شرکت Mi Edge خواهد بود. ساخت این گوشی‌ هوشمند از اواخر سال ۲۰۱۴ در شایعات مختلف اعلام شده است. اگر قرار باشد روزی شاهد چنین محصولی باشیم، قطعا با توجه به نامی که برای آن در نظر گرفته شده، احتمالا باید انتظار نمایشگری خمیده در اندازه‌های ۵.۵ و ۵,٧ اینچی را داشته باشیم. درباره مشخصات فنی هم می‌توان انتظار بالایی از Mi Note ٢ داشت.
 
گفته شده این گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز خواهد بود که نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ روی فرکانس کاری بالاتری کار می‌کند. در کنار این چیپ، انتظار می‌رود Mi Note ٢ از شش گیگابایت رم پردازشی بهره ببرد که البته گفته می‌شود میزان رم در مدل‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. براساس شایعات اولیه گفته می‌شد این محصول احتمالا با دوربین دوگانه عرضه می‌شود. اینکه Mi Note ٢ با دوربین دوگانه عرضه شود، ممکن است صحت داشته باشد چراکه در گزارش‌های چند وقت اخیر که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده، گفته می‌شود شیائومی، اوپو و اپل در حال کار روی دوربین‌های دوگانه برای اضافه‌کردن این ماژول‌ها به گوشی‌های هوشمند خود هستند.
 
همچنین در هفته‌های اخیر یکی از گوشی‌های هوشمندی که احتمال استفاده از دوربین با لنز دوگانه در آن مطرح شده، آیفون ۷ پلاس اپل است، اما به نظر می‌رسد استفاده از این فناوری به آیفون جدید اپل محدود نخواهد شد، چراکه منابع مطلع در چین به این موضوع اشاره کرده‌اند که گلکسی اس۸ نیز از وجود دوربین با لنز دوگانه بهره خواهد برد. در هفته‌های اخیر همواره شاهد انتشار اخباری بوده‌ایم که از به‌کارگیری دوربین با لنز دوگانه در آیفون ۷ پلاس اپل خبر داده‌اند، اما به نظر می‌رسد بهره‌گیری از چنین ماژولی تنها محدود به اپل نبوده و در سایر گوشی‌های هوشمند نیز باید شاهد استفاده از این ماژول باشیم. به گزارش زومیت، گلکسی اس ۸ یکی از همین گوشی‌های هوشمند است که ابتدای سال آینده میلادی رونمایی و راهی بازار خواهد شد، حال آنکه شنیده‌ها حکایت از به‌کارگیری ماژول دوربین با لنز دوگانه در این محصول دارد. شایعه منتشرشده طراحی و تولید این ماژول را نیز خود سامسونگ عنوان کرده است، به‌طوری‌که به نظر می‌رسد ماژول موردنظر توسط سامسونگ موتورز (Semco) طراحی شده است.
 
با توجه به پررنگ‌ترشدن حضور واقعیت مجازی در زندگی تکنولوژیک کاربران، به نظر می‌رسد رفته‌رفته شاهد استفاده از ماژول‌هایی در گوشی‌های هوشمند باشیم که بیشتر برای پررنگ‌ترکردن قابلیت‌های این محصولات در حوزه واقعیت مجازی باشد. بنا بر اطلاعات موجود به نظر می‌رسد سامسونگ از نمایشگر ۴K در گوشی هوشمند خود استفاده خواهد کرد که رزولوشنی ۲٫۱۶۰ در ۳٫۸۴۰ پیکسلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌طور حتم چنین نمایشگری نیاز به انرژی بالایی دارد و از این‌رو باید شاهد استفاده از یک باتری با ظرفیت بالا نیز در این گوشی باشیم. از ویژگی‌های دیگر گلکسی اس ۸ باید به به‌کارگیری تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۰ اشاره کرد که براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرایند تولید FinFET تولید خواهد شد. استفاده از این فناوری برای تولید تراشه‌ اسنپدراگون به معنای عملکرد قوی‌تر در کنار کاهش مصرف انرژی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.