امنیت

فناوری اطلاعات

June 23, 2016
18:00 پنجشنبه، 3ام تیرماه 1395
کد خبر: 78091

پلیس فتا خبر داد: هکر تلگرامی در مازندران دستگیر شد

متهم به هک صفحات تلگرام زنان و دختران و عامل ارسال پیام های تهدید آمیز در شبکه های اجتماعی با تلاش کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شد.
 
سرهنگ"حسن محمدنژاد" رئیس پلیس فتای مازندران در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه زنی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از آشنایی با فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام کاربری مشخص، این فرد صفحه تلگرامی ام را هک و مرا مورد تهدید قرار می دهد، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد:ماموران با انجام تحقیقات و بررسی های فنی و اطلاعاتی روی گوشی تلفن همراه شاکیه و نیز رصد فعالیت مجرمانه هکر مورد نظردریافتند، فردی با نام کاربری مشخص در محیط تلگرام برای شاکیه و افرادی دیگر ایجاد مزاحمت می کند که با اقدامات و شگردهای خاص پلیسی شناسایی شد. 
 
رئیس پلیس فتای مازندران، افزود: کارآگاهان پلیس فتا پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضایی این فرد را دستگیر و سیستم های رایانه ای و مخابراتی وی را کشف کردند.
 
وی گفت:متهم درتحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت، در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد نام کاربری اقدام به ارتباط با زنان و دختران در این شبکه کرده و پس از جلب اعتماد آنان، با انجام مهندسی اجتماعی به صفحات تلگرامشان دسترسی پیدا می کردم. 
 
رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت:با بررسی سیستم رایانه ای متهم، عکس ها و صفحات تلگرام هک شده متعلق به تعداد زیادی از زنان و دختران شناسایی و کشف شد. 
سرهنگ محمدنژاد از تشکیل پرونده برای متهم به هک صفحه تلگرام و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.