باندپهن

پاسخ شرکت مخابرات ایران به اظهارات مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان

منبع: شرکت مخابرات ایران
روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اظهارات آقای نوابی، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، توضیحاتی به شرح ذیل ارائه کرد.
 
تعرفه های جدید هنوز ابلاغ نشده است
 
١- تعرفه های جدید تلفن ثابت هنوز به شركت مخابرات ایران ابلاغ نشده است واین شركت هزینه مكالمات را كماكان بر اساس تعرفه های گذشته محاسبه می كند. لذا فرمایش جناب نوابی كه " این ارقام باید به حساب مردم برگردد" یك پیش داوری زودهنگام بود كه متاسفانه فقط باعث تشویش اذهان عمومی و آسیب رساندن به برند شركت مخابرات ایران شده است.
 
2- كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، یك نهاد قانونی و آگاه نسبت به قوانین و مقررات و اعضاء آن نیز، نمایندگان دستگاه های اجرایی و صاحب نظران دانشگاهی هستند و ریاست آن هم بر عهده وزیر محترم ارتباطات است و چنانچه بخواهد تعرفه  های جدید را به شركت مخابرات ایران ابلاغ كند، همه ضوابط و قوانین مرتبط را بررسی و بعد از طی فرایندهای قانونی و اطمینان از درستی آن اقدام خواهد كرد. طبیعتا، شركت مخابرات ایران هم مجری قوانین خواهد بود.
 
3- آن چه در خصوص تعرفه های جدید از قول دبیر محترم كمیسون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شده ، قانونی است و قانون گذار با اشراف به این امر ، تعدیل تعرفه را در پایین ترین سطح، اعمال كرده است .
 
 در پایان شركت مخابرات ایران انتظار دارد اكنون كه بعد از ١٣ سال قرار است تغییراتی در تعرفه های تلفن ثابت به منظور افزایش توان مخابرات در توسعه و سرمایه گذاری مناسب و ارایه خدمات مطلوب به مشتركان اعمال شود؛ نخبگان و مسئولان محترم كشور به این امر از زاویه كارشناسی و با نگاه به وضعیت اقتصادی كشور و تحولات فناوری های ارتباطات بپردازند و مانع اجرای آن نشوند.

​​