اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 28, 2016
18:35 سه شنبه، 8ام تیرماه 1395
کد خبر: 78142

تکلیف فرکانس 2300 مگاهرتز مشخص شد

پاکت های مزایده واگذاری پروانه ایجاد و بهره برداری شبکه بی سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی( فرکانس 2300 مگاهرتز) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بازگشایی شد و بهره برداری از فرکانس 2300 به کنسرسیوم شرکتهای حلماگستر، صبانت و داده پردازی فن آوا واگذار شد.
 
سید میثم سیدصالحی مدیر عامل شرکت داده پردازی فن آوا در این باره گفت: مزایده واگذاری پروانه ایجاد و بهره برداری شبکه بی سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی( فرکانس 2300 LTE ) توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد و کنسرسیومی از سه شرکت FCP شامل حلماگستر خاورمیانه، صبانت و داده پردازی فن آوا بهره بردار این طول موج فرکانس شدند.
 
مدیرعامل شرکت داده پردازی فن آوا از مزایای این پروانه را امکان دستیابی FCP ها به شبکه بی‌سیم جهت کاهش وابستگی به سیم مسی دانست و افزود: این واگذاری به دلیل محدودیت در باندهای فرکانسی از طریق مزایده انجام شد. از این رو برای بهره‌برداری بهینه از فرکانس، شبکه‌ای ایجاد خواهد شد، که همه بصورت مشترک از آن بهره‌برداری کنند.
 
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این مزایده، 30 مگاهرتز در باند فرکانسی 2300 مگاهرتز با قیمت پایه 190 میلیارد تومان، 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 2600 مگاهرتز با قیمت90 میلیارد تومان، و 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 3500 مگاهرتز با قیمت 50 میلیارد تومان عرضه شد که در فرکانس 2300 مگاهرتز کنسرسیوم شرکتهای حلماگستر، صبانت و داده پردازی فن آوا به عنوان بهره بردار شناخته شد.
 
دارنده این پروانه با ایجاد شبکه بی‌سیم بر مبنای TD-LTE در هر یک از باندهای فرکانسی ۲۳۰۰، ۲۶۰۰ و ۳۵۰۰ مگاهرتز باید تمامی ظرفیت شبکه خود را به صورت عمده‌فروشی و براساس شرایط رقابتی عادلانه در اختیار سایر بازیگران اعم ازFCP، MVNO، Servco، اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس قرار دهد و خود حق ارائه سرویس به مشترک نهائی را ندارد.
 
همچنین شرایط متقاضیان در باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز، کنسرسیومی متشکل از حداقل ۳ دارنده پروانه FCP و یا اپراتور فیبر نوریfttx می باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.