تلفن همراه

فناوری

June 29, 2016
15:18 چهارشنبه، 9ام تیرماه 1395
کد خبر: 78154

اسکنر عنبیه چشم در گلکسی نوت 7 چگونه کار می‏کند؟

گلکسی نوت 7 شاید بیشترین فبلتی باشد که این روزها همه خبرهای مربوط به آن را دنبال می‏کنند و بی‏صبرانه منتظر عرضه‏ آن هستند. یکی از قابلیت‏های جدیدی که انتظار داریم در جدیدترین عضو خانواده نوت گلکسی‏های سامسونگ ببینیم، اسکنر عنبیه است که از آن برای باز کردن قفل گوشی و احتمالا تشخیص هویت برای پرداخت‌ها استفاده خواهد شد. البته سامسونگ علاوه‌بر اسکنر عنبیه، حسگر اثر انگشت را نیز برای این فبلت تعبیه خواهد کرد؛ چرا که احتمالا خیلی‏ها به اسکنر عنبیه عادت ندارند و استفاده از اثر انگشت را ترجیح می‏دهند.
 
صرف‌نظر از این‏ها، سامسونگ پتنتی را در رابطه با سیستم اسکنر عنبیه ثبت کرده بود که فکر می‏کنیم احتمالا اساس کاری اسکنر عنبیه نوت 7 هم بر پایه همین پتنت باشد. این سیستم که مشتمل بر چند دوربین است، در ابتدا از چشم و صورت کاربر تصویربرداری می‏کند. سپس با استفاده از 3 لنز بررسی می‏کند که آیا طرح‏واره عنبیه کاربر با تصاویری که از قبل ثبت شده‏اند مطابقت دارد یا خیر. احتمالا از اشعه مادون قرمز نیز در این تشخیص استفاده می‏شود. اولین لنز در اسکنر عنبیه خود شامل دو لنز با میدان دید باریک است که روی چشم کاربر متمرکز می‏شود. لنز دوم میدان دید گسترده‏تری دارد که علاوه‌بر چشم، صورت کاربر را نیز خواهد دید. اگر چشم و صورت کاربر با تصاویر از پیش ذخیره شده مطابقت نداشت، یک پیغام صوتی پخش خواهد شد که از کاربر می‏خواهد دوباره سعی کند. از آن‏جا که احتمالا در اوایل کار خیلی به استفاده از اسکنر عنبیه عادت نداشته باشیم، این پیغام صوتی را مدام خواهیم شنید و شاید هم با انگشت خود، قید استفاده از آن را بزنیم. اما باید احتمالا تا 12 مرداد برای رونمایی و تا اواخر همان ماه برای عرضه این فبلت صبر کنیم تا از واقعیات موجود در جدیدترین نوت سامسونگ مطلع شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.