رسانه‌های اجتماعی

June 29, 2016
15:29 چهارشنبه، 9ام تیرماه 1395
کد خبر: 78160

فیس‌بوک بنیان‌گذار گوگل‌فیبر را استخدام کرد

شرکت فیس‌بوک به‌طور رسمی یکی از پایه‌گذاران پروژه گوگل فیبر را به استخدام خود درآورد. مسوولان این شبکه اجتماعی، Kevin Lo را به سمت مدیر زیرساخت‌های ارتباطی و سرمایه‌گذاری منصوب کرده‌اند تا با این راهکار، از تخصص او در پروژه‌هایی مانند Terragraph که در قالب آن وای‌فای در نواحی شهری با تراکم بالا در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت استفاده کنند. این در حالی است که Lo در پروژه همکاری با مایکروسافت (با هدف ساخت کابل فیبر نوری) نیز به فیس‌بوک کمک خواهد کرد. Lo ضمن تایید مسوولیت جدید در حساب کاربری فیس‌بوکش، از تلاش برای فراهم ساختن دسترسی به اینترنت پرسرعت برای بیش از چهارمیلیارد نفر سخن گفته است.
 
او در این خصوص می‌گوید: «بسیار هیجان‌زده‌ام که خبر پیوستنم به فیس‌بوک به‌عنوان مدیر زیرساخت‌های ارتباطی و سرمایه‌گذاری را به شما اعلام کنم. تلاش من، شکل‌دهی به سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مختلف در کنار شرکایمان خواهد بود تا تکنولوژی‌های بی‌سیم و اکوسیستم‌هایی که ارتباطات جهانی را بهبود خواهند بخشید، توسعه یابند.» در گزارش Re/ Code بر این نکته نیز تاکید شده که فیس‌بوک قرار نیست به یک سرویس‌دهنده اینترنتی نظیر Google Fibre تبدیل شود. Lo در سال 2010 میلادی به گوگل پیوست و از جمله پایه‌گذاران پروژه فیبر گوگل بوده و در کنار آن، در مدیریت محصولات، کسب و کار و اجرای عملیات نیز نقش ویژه‌‌ای داشته است. او سرانجام در سال 2015 میلادی و کمی پیش از ایجاد تغییرات ساختاری در این بخش، از گوگل جدا شد. فیس‌بوک در ماه آوریل نیز Regina Dugan که پیش از این در سمت مدیریت بخش پروژه‌های و تکنولوژی پیشرفته (ATAP) گوگل فعالیت می‌کرده را به استخدام خود درآورده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.