اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 1, 2016
19:45 جمعه، 11ام تیرماه 1395
کد خبر: 78167

گوگل سرعت اینترنت شما را تست می‌کند

شرکت گوگل ابزاری را برای بررسی سرعت اینترنت در موتور جستجوگر خود ادغام کرده که با تایپ عبارت “Check Internet Speed” فرایند ارزیابی کیفی اینترنت را انجام خواهد داد.
 
جستجوی عبارت “Speed Test” از طریق موتور جستجوی شرکت گوگل به راهکاری متداول برای کاربران تبدیل شده تا با استفاده از نتایج ارائه شده ( که معمولا در صدر آن، عنوان وب‌سایت Speedtest.net به چشم می‌خورد) ارزیابی دقیق‌تری از معیار مگابیت برثانیه ارتباط اینترنتی خود داشته باشند. 
 
با این اوصاف، گوگل به‌منظور بهره‌گیری هرچه بهتر از این الگوی رفتاری کاربران، قابلیت آزمایش سرعت اینترنت را در موتور جستجوی خود ادغام کرده است. این قابلیت از طریق تایپ عبارت “Check Internet Speed” در کادر جستجو، پیش روی کاربر قرار خواهد گرفت و مشابه با ابزاری است که پیش از این نت‌فلیکس از طریق وب‌سایت Fast.com پیش روی کاربران قرار داده بود. لازم به ذکر است که سرویس بینگ مایکروسافت نیز از قابلیت مشابهی بهره می‌برد. 
 
این قابلیت جدید در ابتدا توسط Pete Meyers که اسکرین شاتی از عملکرد این ابزار را به همراه لینک به صفحه مربوطه پشتیبانی گوگل توییت کرده بود مطرح شد. در صفحه پشتیبانی شرکت گوگل به این نکته اشاره شده که آزمایش‌ها بر اساس استانداردهای Measurement Lab انجام می‌شوند. Measurement Lab سازمانی است که در سال 2009 میلادی راه‌اندازی شد و مطالعه عملکرد اینترنت در سطوح جهانی را در دست بررسی دارد. این سازمان از محققان آکادمی‌های مختلف، متخصصان حوزه اینترنت و کارکنان شرکت گوگل یعنی Vint Cerf و Stephen Stuart تشکیل شده است. 
 
لازم به ذکر است با توجه به فعال‌سازی تدریجی این قابلیت برای کاربران حاضر در مناطق مختلف جغرافیایی جهان، این احتمال وجود دارد که قابلیت یادشده هنوز در دسترس برخی از کاربران قرار نگرفته باشد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.