اپلیکیشن

تلفن همراه

July 1, 2016
21:09 جمعه، 11ام تیرماه 1395
کد خبر: 78174

اعطای وام 15 میلیونی به هزار اپلیکیشن

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات به هر تولیدکننده، از تولید یک هزار نرم افزار تلفن همراه (اپلیکیشن) حمایت مالی می کند.
 
اصغر نورالله زاده در حاشیه نشست تخصصی توسعه اشتغال در محل وزارت تعاون افزود: تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده که در قالب آن و با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است از تولید هزار نرم افزار تلفن همراه  (اپلیکیشن) حمایت مالی شود.
 
وی سقف تسهیلات پرداختی به هریک از تولیدکنندگان را 150 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را با تحول اساسی مواجه خواهد کرد.
نورالله زاده هدف از این حمایت ها را تولید نرم افزارهایی منطبق با الگوهای ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: حمایت مالی این امکان را به تولیدکنندگان می دهد تا بتوانند کالاهایی را وارد بازار کنند که توان رقابت با انواع خارجی را داشته و بتواند جایگزین آنها در بازار کشور شود.
 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه تامین مالی مناسب را یکی از ابزارهای اصلی توسعه کسب وکار در کشور برشمرد و گفت: اکنون که شرایط تازه ای در بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و باز شدن در بسیاری از کشورها در انتظار کشورمان است، تامین مالی کسب وکارها از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.
 
وی گفت: شرایط موجود و تدوام آن در آینده عاملی خواهد شد تا این صندوق پیشنهاد استفاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی را به صورت اعتباری مطرح کند.
نورالله زاده افزود: اگر خط اعتباری از صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار بگیرد، می توان از آن برای کمک به کسب وکارهای کوچکی که توان استفاده از تسهیلات سایر منابع مالی کلان را ندارند، استفاده کرد.
 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: اختصاص این خط اعتباری نه تنها رونق کسب وکارهای کوچک را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه به دلیل خط اعتباری بودن آن، منابع از صندوق توسعه ملی خارج نخواهد شد.
وی اختصاص این خط اعتباری در شرایط تازه را برای کشور بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: بازپرداخت تسهیلاتی که از طریق این خط اعتباری در اختیار کسب وکارها قرار می گیرد، تضمین شده زیرا تجربه نشان داده است مردم اقساط خود را همواره به موقع پرداخت کرده اند.
 
نورالله زاده با بیان اینکه در مدت 20 سال فعالیت صندوق کارآفرینی امید 97 درصد مردم اقساط خود را پرداخت کرده اند، افزود: تنها 3 درصد هستند که آنها هم با یادآوری پرداخت می کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اولویت در این طرح را کسب وکارهایی دانست که بازار برای تولیدات آنها وجود دارد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یکی از اقدام ها در این باره را اتصال زنجیره ای کسب وکارهای کوچک به هم با کمک این تسهیلات عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن مصمم هستیم با کمک کسب وکارهای کوچک نظام غلط توزیع کشور نیز اصلاح شود.
 
نورالله زاده گفت: پیش بینی کرده ایم 50 هزار طرح مورد حمایت مالی قرار گیرد که اینها چندین فرصت شغلی را به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق سال گذشته 50 هزار فرصت شغلی جدید در سطح کشور ایجاد کرده است.
 
وی افزود: سال گذشته 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه طرح های کارآفرینی و کمک به افزایش اشتغال زایی در سطح کشور توسط این صندوق پرداخت شده است.
نورالله زاده ادامه داد: 80 درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی و بقیه آن در سایر حوزه ها به متقاضیان پرداخت شده است.
 
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت صندوق کارآفرینی امید به نشانی karafariniomid.ir مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.