باندپهن

باندپهن ثابت

July 4, 2016
20:27 دوشنبه، 14ام تیرماه 1395
کد خبر: 78221

توضیحات شرکت مخابرات ایران به اظهارات عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اظهارات آقای فولادگر، عضو محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی به این شرح ارائه کرد.
 
 1-   خبر تعدیل  تعرفه مکالمات تلفن ثابت به درستی از رسانه‌ها منتشر نشد و اعلام افزایش 50 درصدی یک خبر نادرست است  (30 ریال به 45 ریال). در صورتی که این افزایش هزینه فقط شامل مکالمات درون شهری است. نرخ مکالمات بین استانی (هردقیقه 330 ریال) و مکالمه از تلفن ثابت به تلفن همراه (هردقیقه 625 ریال) افزایش نداشته و همان نرخ‌های قبلی هستند .با توجه به اینکه به طور میانگین هزینه مکالمات درون شهری ، درصد کمی از کل هزینه‌ها را در برمی‌گیرد (زیر 10 درصد) و افزایش 50 درصدی فقط شامل همین هزینه است، برآورد می شود ، در صورت تصویب نهایی تعرفه ها در کل به طور میانگین مبلغ صورتحساب‌ها کمتر از 10 درصد افزایش یابد.
 
2-   در پاسخ به این سوال آقای فولادگر که چرا مشترکان تلفن ثابت چه از خط خود استفاده کنند یا نه، باید هزینه ای را پرداخت کنند،باید گفته شود : هم اکنون حدود 6 میلیون خط بلا استفاده  در شبکه وجود دارد که هزینه نگهداری ماهیانه بالایی دارد.لذا بخشی از این هزینه باید توسط مشترک پرداخت شود .
 
 3-  در حال حاضر به دلیل هزینه پایین اتصال (50 هزار تومان ) و هزینه پایین تر آبونمان بسیاری از مشترکان دارای 2یا3 خط بدون کارکرد هستند ،این در حالی است که در بخش هایی از کشور تلفن به روز واگذار نمی شود . یکی از بهترین روش ها برای کمک به توسعه و سرمایه گذاری در این بخش ،تعدیل هزینه هاست .
 
 4- تاکید می کنیم ،افزایش قیمت پیشنهادی تعرفه، 50 درصد نبوده و نیست. بلکه فقط در کمتر از 10 درصد  مکالمات ناچیز 30 ریال برای هر دقیقه به 45ریال  می رسد و خود جناب فولادگر اگر نگاهی گذرا به ارقام قبوض مختلف منزل خود به خصوص در سال های اخیر بیاندازند، سهم نازل تلفن ثابت را در سبد تعرفه های عمومی به وضوح مشاهده می کنند .
 
5-  با نظر جناب آقای فولادگر موافقیم که افزایش تعرفه ها باید توسط نهاد مقررات گذاری اعلام شود . لذا سازمان های قانونی و رگولاتور در بخش ict، یعنی کمیسیون تنظیم مقررات این افزایش را اعلام کرده است و با توجه به نظر مثبت دولت و معاون رئیس جمهوری، می توان به این نتیجه رسید که اکنون  تمام نهادهای درگیر در بخش تلفن ثابت، از جمله وزارت ارتباطات به این نتیجه رسیده اند که راه برون رفت از بن بست ایجاد شده در بخش تلفن ثابت،تعدیل تعرفه ها و البته به موازات آن ارائه خدمات ارزش افزوده است.
 
 6-افزایش تعرفه ها توسعه زیرساخت های ارتباطی و به دنبال آن آسایش مردم را در پی خواهد داشت. حجم عمده‌ای از فعالیت‌های صنعت مخابرات کشور روی تولید تجهیزات تلفن ثابت متمرکز شده است. به جرأت می‌توان گفت که کشور ما به دانش فنی تولید تجهیزات تلفن ثابت دسترسی پیدا کرده است و تعدیل تعرفه های این بخش، باعث به صرفه شدن تولیدات داخلی صنایع مخابراتی و شروع راه بومی کردن دانش فنی در زمینه‌های گوناگون مخابرات خواهد بود.
 
همچنین، رشد سریع فناوری در عرصه ارتباطات ، ایجاد پتانسیل‌های لازم را در شبکه مخابرات برای همراهی با این روند سریع اجتناب‌ناپذیر ساخته است. بنابراین با توجه به این مسأله که تلفن ثابت زیرساخت شبکه ارتباطات کشور است و توسعه آن، توسعه سایر بخش ها را در پی خواهد داشت ، باید تعرفه‌های متعارف و مناسب برای این خدمت در نظرگرفت تا کمبود سرمایه مانع از رشد زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های جدید در این حوزه نشود.به طور کلی، رشد سریع فناوری در عرصه ارتباطات ، ایجاد پتانسیل‌های لازم را در شبکه مخابرات برای همراهی با این روند سریع اجتناب‌ناپذیر ساخته است.
 
بنابراین افرایش تعرفه تلفن ثابت، آن هم با کف مبالغ پیشنهادی مخابرات، حداقل حق این مجموعه به عنوان یکی از سازمان های خدمات رسان عمومی، آن هم پس از 13 سال است و از نمایندگان فهیم و متخصص مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در تحقق این مهم، شرکت مخابرات ایران را یاری رسانند .
 
همچنانکه به یاد داریم جناب آقای فولادگر در نمایشگاه تلکام سال 1394 بر تعدیل تعرفه ها برای حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری مناسب تاکید کردند .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.