امنیت

فناوری اطلاعات

July 6, 2016
14:45 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1395
کد خبر: 78254

کلاهبرداری 5 میلیونی از طریق هک تلگرام!

رئیس پلیس فتا فارس از کشف پرونده کلاهبرداری 5 میلیون ریالی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد. 
سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: یک فرد کلاهبردار از طریق هک تلگرام یکی از شهروندان، با برقراری ارتباط با دوستان وی در این شبکه، از آنان درخواست مبلغی پول به صورت قرضی می نماید.
 
وی ادامه داد: مال باختگان نیز با توجه به این که ظاهرا پیام از طرف دوست شان است، اعتماد کرده و مبلغ درخواستی را به شماره حساب وی واریز می کنند که پس از گذشت مدت زمانی متوجه می شوند پیام ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است که پس از شکایت و تشکیل پرونده در پلیس فتا فارس کارشناسان موفق به شناسایی متهم شدند. 
 
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: اخیرا در فضای مجازی و در تارنماهای مختلف اینترنتی و به صورت گسترده موضوع هک تلگرام با عنوان "آیا به همسر خود شک دارید و … " دیده می شود. 
سرهنگ حسینی در این باره گفت: در واقع فرد به اصطلاح هکر با مهندسی اجتماعی به طرق مختلف و بعضا با ارسال پیامک به قربانیان خود از آنان می خواهد کدی که برای آنها ارسال می شود به شماره درخواستی "هکر" از طریق پیامک یا ایمیل ارسال و یا برای وی از طریق تماس تلفنی خوانده شود. 
 
وی اضافه کرد: در ادامه قربانی پس از دریافت کد وارسال آن به شماره درخواستی کلاهبردار، در واقع اکانت تلگرام خودش هک می شود و فرد هکر با استفاده از مشخصات به دست آمده  یک حساب کاربری جدید تلگرامی، با مشخصات قربانی می سازد و از این طریق به تمامی اطلاعات فردی وی در اپلیکیشن تلگرام دسترسی پیدا می کند. 
 
رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست کرد: قبل از هر اقدامی ابتدا به اصل پیام و همچنین صحت و سقم فرستنده پیام توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعا با پلیس فتا درمیان بگذارند. 
 
سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا از هموطنان درخواست میکند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل:fars_fata@police.ir و یا تلفن: 2183919-071 گزارش کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.