اپراتورها

تلفن همراه

July 6, 2016
14:57 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1395
کد خبر: 78256

فاش کننده اطلاعات مشترکان ایرانسل دستگیر شد/ اطلاعات انتشار یافته اطلاعات قدیمی دو سال گذشته است

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از دستگیری عامل ایجاد کننده ربات در شبکه های اجتماعی تلگرام برای انتشار اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه توسط پلیس فتا ناجا خبر داد . 
 
سرهنگ دوم حسین رمضانی در خصوص دستگیری انتشار دهنده اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از حریم خصوصی افراد از اهداف اصلی پلیس فتا ناجا می باشد، اظهار داشت :  خبری چند هفته اخیر مبنی بر انتشار اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور منتشر گرید که بلافاصله با شکایت بخش حقوقی آن اپراتور در محاکم قضایی ،پلیس فتا ناجا اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری مجرم آغاز نمود. 
 
این مقام مسوول ادامه از شناسایی و  دستگیری  متهم که جوان 19 ساله و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از استان های کشور می باشد خبر داد و افزود : بر اساس مدارک و مستندات فنی و تخصصی نامبرده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را صرفاً کنجکاوی بیان کرده است . 
 
وی ادامه داد : در تحقیقات بیشترمشخص شد  اطلاعات انتشار یافته همان اطلاعات قدیمی دو  سال گذشته می باشد که مالکان یا تغییر مالکیت داده اند و یا سیم کارت غیر فعال می باشد. 
 
سرهنگ رمضانی تصریح کرد :  اپراتور های تلفن همراه کشور در حال حاضر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارند و به موضوع حفظ حریم خصوصی اطلاعات کاربران برابر قانون به شدت توجه می نمایند و در این رابطه اقدامات اساسی و زیر ساختی در چند سال اخیر انجام داده اند.
 
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در پایان اشاره کرد:حفظ و صیانت حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف و وظایف اصلی پلیس فتا ناجا می باشد و این پلیس با کسانی که بخواهند حریم خصوصی افراد را نقض نمایند طبق قانون بدون هیچ گونه تعارف و معطلی برخورد می نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.