اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 10, 2016
15:09 یکشنبه، 20ام تیرماه 1395
کد خبر: 78292

بیشتر آنلاین بودن یعنی بیشتر آنفولانزا گرفتن!

محققین ولزی با انجام مطالعه متوجه شدند که زمان زیادی را به صورت آنلاین سپری کردن یعنی در معرض ابتلا بیشتر به آنفولانز قرار گرفتن است.
محققین دانشگاه Swansea ولز با بررسی های متعدد متوجه شدند اگر شخصی برای مدت زیادی آنلاین باشد این امر می تواند به سیستم ایمنی بدن او آسیب وارد کند و کاربر بیشتر به آنفولانزا مبتلا شود.
 
بر اساس این تحقیق، کاربرانی که اعتیاد به اینترنت دارند، در مقایسه با کسانیکه زمان کمتری را به صورت آنلاین سپری می کنند به سرماخوردگی و آنفولانزا آسیب پذیرتر هستند.
 
محققین با مطالعه بر روی ۵۰۰ نفر بین محدوده سنی ۱۸ تا ۱۰۱ سال متوجه شدند که نشانه های سرماخوردگی و آنفولانزا در افرادی که زمان بیشتری را برای آنلاین بودن اختصاص می دهند ۳۰ درصد بیشتر از کسانی است که زمان کمتری را برای این کار تخصیص می دهند.
 
در این تحقیق آمده، افرادی که به اینترنت اعتیاد دارند، زمانیکه ارتباط آنها با شبکه قطع می شود دچار اضطراب می شوند که چرخه «اضطراب و آرامش» می تواند منجر به تغییر سطح هورمون کورتیزول شود که بر روی عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارد.
 
محققین ولزی اعلام کردند، تاثیر اینترنت بر روی سلامتی افراد، مستقل از عواملی همچون افسردگی، کسری خواب و تنهایی است.
 
نتیجه این تحقیق نشان می دهد، افرادی که زمان زیادی را با اینترنت سپری می کنند، عملکرد سیستم ایمنی بدن خود را کاهش می دهند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.