July 18, 2016
13:18 دوشنبه، 28ام تیرماه 1395
کد خبر: 78339

صدور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت شهروندی/پرداخت خرد با NFC

مجری یک پروژه کارت هوشمند غیرتماسی با اشاره به اینکه در مشهد چهار میلیون کارت شهروندی توزیع شده است، گفت: پرداخت خرد الکترونیک را به کارت دانشجویی، هواداری یا کارت‌های سازمانی هم می‌کشانیم.
 
به گزارش تسنیم، تعدد کارت‌های مختلف مغناطیسی در جیب مردم شهر این روزها به معضلی برای مدیریت حساب تبدیل شده هر چند که صدور کارت‌های مختلف توسط بخش‌های گوناگون، خود نوعی معضل است.
 
از این حیث کمپانی‌های مالی و خدماتی مختلفی به سمت یکپارچه‌سازی و تجمیع اکانت‌های موجود بر روی کارت‌ها رفته‌اند تا به این طریق گامی در راستای مدیریت حساب‌های مختلف مردم برداشته باشند.
 
نمونه‌های مختلفی از این اقدامات را در سطوح فعالیت بانک‌ها و سازمان‌های خدماتی شاهد هستیم؛ یک نمونه از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل، صدور "من کارت" است که هم زمان با تبدیل ابزارهای پرداخت مردم از اسکناس و پول نقد به کارت‌های بانکی، پرداخت غیرتماسی را ممکن کرده است.
 
محمد نژادصداقت با بیان اینکه تاکنون شش میلیون و 500 هزار نفر پرداخت‌های خرد خود را از طریق کارت‌های شهروندی صادر شده انجام می‌دهند، اظهار کرد: تا امروز بالغ بر چهار میلیون من کارت در مشهد توزیع شده که دو میلیون این کارت‌ها مربوط به شهروندان و مابقی مربوط به زائران است و در اتوبوسرانی و قطار شهری کاربرد دارد.
 
وی عنوان کرد: این کارت‌های هوشمند، قابلیت پرداخت غیرتماسی را دارد که علاوه بر ناوگان اتوبوسرانی، خطوط BRT و ناوگان قطار شهری، بصورت آزمایشی در 60 واحد تجاری همچون نانوایی، مراکز ارائه خدمات چاپ، تکثیر و پیشخوان دولت نیز استفاده می‌شود.
 
مدیر این پروژه ابراز کرد: در شهرهای کیش، اهواز، قزوین، اصفهان و کرمان نیز در حال حاضر مجری پروژه کارت شهروندی و پرداخت خرد شهری هستیم.
 
به گفته او برنامک شارژ موبایلی من کارت روی گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و مجهز به فناوری NFC قابل استفاده است.
 
وی خاطر نشان کرد: قصد داریم بحث کارت هوشمند غیرتماسی را علاوه بر پرداخت خرد الکترونیک به خدمات ارزش‌افزوده‌ دیگر مانند کارت دانشجویی، هواداری یا کارت‌های سازمانی تسری بخشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.