رسانه‌های اجتماعی

July 18, 2016
13:41 دوشنبه، 28ام تیرماه 1395
کد خبر: 78346

ستاری تاکید کرد: ضرورت ایجاد فضای مناسب توسعه نرم‌افزارهای بومی پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اعلام حمایت این معاونت از فعالان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای پیام‌رسان در فضای مجازی بر ضرورت ایجاد فضای مناسب توسعه نرم‌افزارهای بومی پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد.
 
به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در نشست با جمعی از فعالان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای پیام‌رسان در فضای مجازی با اشاره به ضرورت ایجاد فضای مناسب توسعه نرم‌افزارهای بومی پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این حوزه همانند سایر حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، با حداکثر توانمندی حمایت خواهد کرد و برای رفع موانع موجود تلاش خود را به کار خواهد بست.
 
وی افزود: هنر دولت در ایجاد زیست‌بوم مناسبی است که با کارکرد کارآفرینانه، بتواند زمینه رشد و توانمندی فعالان حوزه IT را فراهم کند.
 
ستاری با تاکید بر نقش‌آفرینی صندوق‌های جسورانه و عدم دخالت دولت در فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ارائه معافیت‌های گمرکی، مالیاتی، تسهیلات سربازی، ایجاد زمینه فرهنگ‌سازی، تخصیص تسهیلات در قالب اعطای جایزه و مواردی از این دست، زمینه‌هایی هستند که دولت می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.
 
وی افزود: دخالت دولت در شکل دادن و حمایت‌های مستقیم، فضای رانت را ایجاد خواهد کرد که به علت وابستگی به منابع دولتی ایجاد می‌شود و شکست کسب و کار را به دنبال خواهد داشت. بنابراین کسب و کارها باید در فضایی متناسب، رقابتی و بر اساس نیازهای بازار شکل بگیرند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به تعامل با شورای عالی فضای مجازی در راستای کمک به توسعه و رشد شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزارهای پیام‌رسان گفت: با تعاملات و هم‌افزایی‌های صورت گرفته در شورای عالی فضای مجازی و انتقال دغدغه‌ها و نیازهای فعالان این بخش، تلاش می‌کنیم موانع پیش روی فعالان این حوزه برطرف شود.
 
در ادامه، سید مجتبی هاشمی، دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک هدف از برگزاری این نشست را شناخت نیازها و چالش‌های فعالان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای پیام‌رسان در فضای مجازی، حرکت در مسیر رفع این چالش‌ها و رسیدن به نقطه مطلوب توانمندی بر اساس یک راهبرد منطقی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با شناخت نیازها و حمایت‌ها از فعالان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای پیام‌رسان در فضای مجازی، در یک مدت زمان معقول و منطقی، به سطح قابل قبولی از توانمندی، به لحاظ کمی و کیفی دست پیدا کنیم.
 
وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجری و ذی‌نفع هیچ یک از طرح‌های فناورانه نیست و به دنبال آن است که با ایجاد زمینه‌های لازم و حمایت از راه‌های گوناگون، موجب بالارفتن توانمندی فعالان این حوزه شود.
 
بر اساس این گزارش، حاضرین نشست که عموماً توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای پیام‌رسان در فضای مجازی بودند، ضمن ارائه توانمندی‌ها و محصولات موجود،  از دغدغه‌ها و نیازهای خود سخن گفتند که حمایت‌های اطلاع رسانی و تبلیغات، توجه بیشتر به تولیدات بومی، حذف فرایندهای سخت و پیچیده مجوز، برطرف سازی مشکلات زیرساختی، رفع چالش‌ها و موانع قانونی، عمده خواسته‌های فعالان حاضر در این نشست بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.