بازی

فناوری اطلاعات

July 18, 2016
19:17 دوشنبه، 28ام تیرماه 1395
کد خبر: 78352

تشکیل بیست موسسه فرهنگی تک‌منظوره بازی‌سازی در یک سال

از تیرماه سال گذشته با تفویض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بنیاد وظیفه ثبت و صدور مجوز موسسات فرهنگی تک منظوره بازی‌سازی را عهده‌دار شده است.
 
فاطمه بیطرف دبیر هیات رسیدگی به این موسسات از تشکیل و ثبت 20 موسسه طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: درخواست ثبت این موسسات از سراسر کشور بوده و مختص تهران نیست.
 
بیطرف افزود: پیش از تفویض صدور و ثبت این موسسات، بازی‌سازان تنها می‌توانستند پروانه فعالیت دریافت کنند. اما حالا با ثبت موسسه می‌توانند از مزیت‌های آن از جمله معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
 
دبیر هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی و هنری تک‌منظوره بازی‌سازی در تشریح این موسسات گفت: علاوه بر معافیت مالیاتی، موسسه فرهنگی تک‌منظوره از سایر تعرفه‌های فرهنگی نیز بهره‌مند می‌شوند.
 
فاطمه بیطرف ثبت 20 موسسه فرهنگی تک‌منظوره در یکسال را اتفاقی مهم دانست و افزود: شاهد استقبال بسیار خوب تیم‌های بازی‌سازی از ثبت موسسه بودیم به‌نحوی که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی، شرکت خود را منحل کرده و اقدام به ثبت موسسه کرده‌اند. همچنین شاهد استقبال گروه‌های کوچک بازی‌سازی در شهرستان‌ها بودیم.
 
وی شرایط ثبت موسسه را آسان دانست و تشریح کرد: برای ثبت موسسه فرهنگ تک‌منظوره تنها چهار شرط داشتن رزومه مرتبط با بازی‌سازی، سن بالای 27 سال، مدرک تحصیلی لیسانس و کارت پایان خدمت الزامی است.
 
لازم به ذکر است تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای ثبت موسسه می‌توانند به پایگاه اینترنتی ebazi.org مراجعه کرده و با دریافت فرم‌های مربوطه نسبت به ثبت موسسه اقدام نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.