سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 19, 2016
10:37 سه شنبه، 29ام تیرماه 1395
کد خبر: 78377

عرضه نسخه آلفا اسکایپ برای کاربران لینوکس

شرکت مایکروسافت از روز گذشته نسخه آلفا از اپلیکیشن ارتباطی اسکایپ را برای سیستم عامل لینوکس هم عرضه کرد.
 
این اپلیکیشن جدید در اصل یک سیستم مبتنی بر WebRTC محسوب می‌شود که از ساختار جدید برقراری تماس در اسکایپ پیروی می‌کند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که کاربران ابزار ارتباطی Skype Linux می‌توانند با کاربرانی که از اسکایپ تحت سیستم‌های عامل ویندوز، مک، iOS و اندروید استفاده می‌کنند، تماس بگیرند. البته باید توجه داشت که این اتفاق برای کاربران نسخه قدیمی  Skype Linux امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
نسخه جدید آلفا ابزار کاربردی اسکایپ، برای کاربرانی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند روی سایت اینترنتی شرکت مایکروسافت قرار داده شده است.
 
مایکروسافت همچنین توضیح داد کاربرانی که در Chromebook و Chrome از مرورگر لینوکس استفاده می‌کنند هم می‌توانند به صورت فردی یا گروهی از قابلیت‌های ارتباطی اسکایپ بهره ببرند. 
 
بر این اساس گفته شد از هم‌اکنون کاربران Chromebook و Chrome مبتنی بر سیستم عامل لینوکس می‌توانند تمام قابلیت‌های مذکور را از طریق سایت اینترنتی web.skype.com هم در اختیار بگیرند.
 
مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص توضیح داد: «این نیز یک نسخه آلفا از اسکایپ محسوب می‌شود که مبتنی بر فناوری WebRTC ساخته شده است و تمام قابلیت‌های نسخه آلفا اسکایپ برای لینوکس که پیش‌تر ارایه شده بود را در خود جا داده است. این نخستین گام ما برای ارایه قابلیت‌های ORTC فراتر مرورگر اینترنتی Edge محسوب می‌شود».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.