تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 20, 2016
7:41 چهارشنبه، 30ام تیرماه 1395
کد خبر: 78384

ال‌جی و فولکس واگن متعهد شدند تا بصورت مشترک بر روی پلتفرم خودرو با قابلیتهای ارتباطی همکاری کنند

رهبران دو صنعت الکترونیک و خودرو برای نوآوری در بازار خودرو شریک شدند.
 
ال‌جی الکترونیکس و فولکس واگن طی امضای یک تفاهم‌نامه همکاری خود را برای تحقیقات ، ساخت و توسعه نسل جدید پلتفرم خودرو با قابلیتهای ارتباطی، آغاز کردند.
 
مدیران ارشد ‌ال‌جی شامل Richard Choi رئیس بخش فضای ابری  و Lee Sang-yong  رئیس بخش آزمایشگاه تحقیقات خودرو ال‌جی در دفتر مرکزی فولکس واگن در آلمان حاضر شدند و با اعضای فولکس واگن شامل Prof. Thomas رئیس بخش الکترونیک و تحقیقات خودرو  و Robert Kattner رئیس بخش تحقیقات سیستم‌های اطلاعاتی خودرو دیدار کردند.
 
این دو شرکت در توسعه پلتفرم خودروهای  Crossover فولکس واگن، جهت بهبود امکانات ارتباطی  و راحتی بیشتر همکاری خواهند کرد. با استفاده از آخرین فناوری در سیستم فضای ابری (Cloud)، هدف این فناوری این است که راننده‌ها نوع متفاوتی از زندگی دیجیتال را تجربه کنند و در عین حال  به امکاناتی نظیر خانه هوشمند و خدمات مربوط به مکان‌یابی از طریق خودرو دسترسی داشته باشند.
 
این دو شرکت طی چند سال آینده در حوزه‌های زیر همکاری خواهند کرد :
توسعه فناوری‌هایی که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا خانه هوشمند خود را از طریق خودرو کنترل کنند و به خدماتی مثل تنظیم نور، سیستم امنیتی و وسایل خانه در حین رانندگی دسترسی داشته باشند.
 
توسع یک مرکز اطلاع رسانی و اعلانات که بتواند اطلاعات را مدیریت کرده و در امن‌ترین حالت ممکن، بهینه ترین اطلاعات را به راننده برساند تا  در حین رانندگی  بتواند عکس الاعمل نشان دهند.
بهینه سازی و توسعه نسل جدید تکنولوژی تجهیزات اطلاع‌رسانی خودرو برای ماشین های دارای امکانات ارتباطی.
 
پروفسور Form بعد از امضای قرارداد گفت : "فولکس واگن به شدت به دنبال دیجیتالی کردن برند خود است. تمرکز ما در این امر همیشه بر روی نیاز مشتری خواهد بود. برای آنها راحتی، امنیت و مصرف کم انرژی نقش بسیار مهمی دارد. شرکت ال‌جی به عنوان یک از پیشروان خلاقیت در زمینه وسایل خانگی اینترنتی، در زمینه اجرای این ویژگی‌های جدید یک همکار قدرتمند و قابل اتکا است و ما مشتاقانه در انتظار همکاری با ال‌جی برای توسعه دادن ارتباط راحت و سریع بین خانه هوشمند و وسیله نقلیه مشتریان هستیم"
 
Richard Choi  رئیس بخش فضای ابری ال‌جی گفت: "شرکت ال‌جی الکترونیکس و فولکس واگن  همکاری خود را در راستای توسعه نسل بعد پلتفرم خودرو با قابلیت های ارتباطی که امکان ارتباط گسترده خدمات خانه هوشمند و اتصال اینترنت اشیا را در اختیار کاربر قرا می‌دهد آغاز کردند. ما فکر می‌کنیم در کنارهم قرار گرفتن متخصصان فناوری هوشمند ال جی و شرکت پیشرو فولکس واگن در بخش اتومبیل، تحولی در نحوه ارتباط رانندگان و خودرویشان بوجود خواهد آورد"
 
این آخرین تفاهم‌نامه نمونه‌ای از رابطه طولانی و متقابلا سودمند ال‌جی و فولکس واگن است که طی دهه‌ها به وجود آمده است. ال‌جی یکی از اولین شرکت‌های الکترونیکی بود که با راه‌‌اندازی بخش قطعات خودرو در جولای 2013 تعهد خود را نسبت به این صنعت نشان داد .حتی قبل از این، ال‌جی از سال 2007 همکاری نزدیک با فولکس واگن داشته است و محصولات پیشرفته صوتی تصویری برای این شرکت تهیه کرده و بعنوان همکاری قابل اطمینان و خلاق شناخته ‌می‌شد.
 
در مارس 2015 فولکس واگن از  خودروی مفهومی GEA در نمایشگاه خودروی Geneva پرده برداری کرد و 7 قابلیت کلیدی و مهم که توسط شرکت ال‌جی الکترونیکس تهیه شده بود را نشان داد. این قابلیت‌ها شامل صفحه نمایش هولوگرافیک، ساعت هوشمند متصل به اینترنت، چراغ عقب و دوربین بودند. در جولای، شرکت ال‌جی بعنوان شرکت تامین کننده محصولات الکترونیکی فولکس واگن و همچنین بعنوان شریک برنامه توسعه FAST (تامین نیاز خودروهای آینده) انتخاب شد. در نمایشگاه CES در اوایل سال جاری، این دو شرکت با موفقیت خدمات اینترنتی پیشرفته خانه هوشمند که توسط خودرو کنترل می‌شد را به نمایش گذاشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.