اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 20, 2016
7:45 چهارشنبه، 30ام تیرماه 1395
کد خبر: 78385

بایدها و نبایدهای اینترنت اشیاء صنعتی

دومین بسته محتوایی «وپس» به موضوع «بایدها و نبایدهای اینترنت اشیاء صنعتی» اختصاص یافته است. 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ظهور مگا ترند اینترنت اشیاء و نفوذ روز افزون آن به تمامی سطوح زندگی شخصی و حرفهای، این انگیزه را در بسیاری از اپراتورهای شبکه و سرویس، ارایه دهندگان راهکارها، سرمایه گذاران، کارآفرینان، مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف غیر ICT (که اصطلاحاْ کسب و کارهای عمودی گفته میشود)، مشاوران و مهندسین مختلف بوجود آورده است تا در بازار میلیارد دلاریIoT  سهیم باشند. 
 
مهندس فرهاد توکل همدانی‌، مدیر گروه فراهم کننده محتوای «وپس» در خصوص رفتار بازیگران ایرانی در اکوسیستم اینترنت اشیاء گفت:  از یک سو هم تب استارتاپهای اینترنت اشیاء در کشور بالا رفته است و از سوی دیگر، بسیاری از ذی نفعان بزرگ در تلاش هستند تا در پوشش مفاهیمی همچون شهر هوشمند، هوشمند سازی مصرف انرژی، خدمات حمل و نقل، خدمات سلامت،‌ خدمات بانکداری و پرداخت، در بازارهای Business to Business اینترنت اشیاء نفوذ کنند. 
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی بازیگران سنتی فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی، اسکادا و M2M در کشور افزود: انتظار میرود که بازیگران تازه وارد به میدان کسب و کارهای عمودی که دارای توان مالی مناسب هستند یا در حال تشکیل تیمهای استارتاپی، ضمن تمرکز بر یافتن مدلهای تجاری نوآورانه، با احتیاط و دقت بیشتری در مسیر استراتژیهای توسعه ای گام بردارند. 
 
شایان ذکر است که در بسته محتوایی تیرماه وپس، سعی شده است تا مستقل از کاربردهای متنوع IoT، بایدها و نبایدهای اینترنت اشیاء صنعتی را مورد بررسی قرار گیرد. هدف از طرح موضوع اینترنت اشیاء صنعتی، بررسی ابعاد مختلف توسعه تجهیزات، مدیریت چرخه تولید، اکوسیستم‌های سهیم در تولید و مدیریت پروژه از منظر IoT است. به بیان ساده‌تر، هر آن چه که از دیدگاه کاربر نهایی دارای مفهوم IoT است، از دیدگاه کسب و کارهای دیجیتالی، IIoT (اینترنت اشیاء صنعتی) محسوب می‌شود. 
 
علاقه مندان برای دسترسی به نسخه کامل بسته های محتوایی یاد شده، کافی است تا فرم اشتراک «وپس»  را تکمیل نمایند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.