تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 20, 2016
16:18 چهارشنبه، 30ام تیرماه 1395
کد خبر: 78395

نگاهی به بهترین امکانات اندروید نوقا از منظر مهندسان گوگل

نسخه تجاری از اندروید نوقا هنوز هم که هنوز است منتشر نشده و طبق وعده گوگل قرار است تا آخر تابستان از راه برسد، اما با در نظر داشتن پیش نمایش هایی که تا به الان از این سیستم عامل ارائه گردیده می توان امکانات و تغییرات کلی اعمال شده در آن را مشخص کرد.
 
برای نمونه این نسخه اندروید از سیستم تازه ای برای نمایش اعلان ها بهره می برد و تغییرات اندکی هم در قابلیت های مالتی تسکینگ آن اعمال شده اند و علاوه بر اینها، برخی اصلاحات جزئی و اندک را هم در خود دارد.
 
اما شاید بارزترین مشخصه نوقا استایل بصری اش باشد که طبق سابق باقی مانده و در نتیجه ممکن است با نگاه نخست زیاد هم از دیدنش هیجان زده نشوید. با این همه، آنطور که جمعی از مهندسان دست اندرکار توسعه نسخه 7 اندروید گفته اند، تغییرات به مواردی که در بالا اشاره کردیم خلاصه نمی شوند. در ادامه نظرات شماری از آنها را با شما در میان می گذاریم.
 
Anwar Ghulom (مدیر مهندسی پلتفرم هسته اندروید): من واقعا از بهبودهایی که در داخل این نسخه از اندروید اعمال کردیم خوشحالم: کامپایل درجا، سرعت در ارائه آپدیت های OTA و برخی تغییرات در زمانبدی های هسته، همگی بخشی از این موارد هستند. اینها چیزهایی هستند که هیچ کاربری متوجه شان نمی شود اما امیدواریم که برعکس باشد. به طور کلی اگر بخواهم بگویم، دوست دارم کارهای بیشتری با توسعه دهندگان لینوکس انجام دهیم تا آن را برای دستگاه های موبایل بهینه نماییم.
 
Dianne Hackborn (مدیر تیم فریم ورک اندروید): اندروید N قابلیتی به نام Doze دارد و متاسفانه محدودیت های قبلی همچنان با آن همراه هستند. حالا که ما بر آن شدیم تا این مانع بزرگ و همیشگی را کنار بگذاریم و با کمک Doze کنترل بیشتری روی فعالیت اپلیکیشن ها پیدا کنیم، فرصت های زیادی پیش رویمان قرار گرفته اند تا رفتار کلی پلتفرم اندروید را بهبود بدهیم.
 
Chet Haase (مدیر و سرپرست تیم تولکیت رابط کاربری): من عاشق بعضی از قابلیت های مفیدی هستم که در نسخه های پیشتر منتشر شده از نوقا وجود داشتند و از آن جمله می توانم به کاربرد اثر انگشت برای روشن کردن یا آنلاک نمودن موبایل و تنظیمات Quick (برای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها و امکانات پر استفاده موبایل) اشاره کنم. قابلیت دابل تپ یا اشاره دوگانه که برای اپلیکیشن ها فعال شده و شما را به فعالیت قبلی تان می برد و عملکردی نظیر استفاده از دکمه های Alt+Tab برای اندروید دارد یکی دیگر از این موارد است. در مورد قابلیت های غیرقابل رویت هم می توانم به کارهایی اشاره کنم که روی بهبود عملکرد نرم افزار صورت گرفته و هدف از آن در واقع سرعت بخشیدن و روانسازی کار با این موبایل هاست.
 
Wale Ogunwale (مدیر فنی اکتیویتی منیجر و ویندوز منیجر): از نظر من قابلیت چند پنجره ای بهترین است. مدت ها بود که جامعه هواداران و کاربران اندروید خواهان اضافه شدن این قابلیت به آن بودند و خوشحالم که ما این امر را محقق کرده ایم.
 
Paul Eastham (مدیر مهندسی نرم افزار سیستم ها و عمر باتری): قابلیت تازه Doze که برای اندروید N در نظر گرفته شده است از جمله بهترین موارد است و قطعا تاثیری بسزا روی عمر باتری دستگاه ها می گذارد؛ در همین راستا، داده های اولیه به دست آمده از تست کنندگان خوب به نظر می رسند و همین مرا هیجان زده می کند. معتقدم قابلیت «Seamless Updates » هم به همین نحو جمعیت کثیری از هواداران را با خود همراه خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.