تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 20, 2016
18:53 چهارشنبه، 30ام تیرماه 1395
کد خبر: 78402

مدیرعامل اتیک: 6 میلیون و 500 هزار کارت شهروندی صادر کرده ایم

با شکل گیری روندهای جدید و نوین در دنیای پرداخت الکترونیک و تبدیل ابزارهای پرداخت مردم از اسکناس و پول نقد به کارت‌های بانکی، انگیزه فعالیت در عرصه الکترونیکی کردن پرداخت های خرد در برخی شرکت ها ایجاد شد؛ یکی از این شرکت ها، اتیک (زیرمجموعه هلدینگ فناپ) بود که فعالیتش در این عرصه را هوشمندانه از حوزه حمل‌ونقل آغاز کرد وراه‏ حل ‏ها و رویکردهای نوینی را ارائه داد.
 
به گفته محمد نژادصداقت؛  مدیرعامل این شرکت تاکنون شش میلیون و 500 هزار نفر پرداخت های خرد خود را از طریق کارت های شهروندی صادر شده توسط این شرکت انجام می دهند.
 
نژادصداقت در توضیح گستره فعالیتی اتیک در عرصه پرداخت خرد می گوید: این شرکت در چندین شهر کشور از جمله مشهد مقدس، کیش، اهواز، قزوین، اصفهان و کرمان مجری پروژه کارت شهروندی و پرداخت خرد شهری است که در این میان، پروژه مشهد مقدس یکی از بزرگترین و موفق ترین تجربه های پرداخت خرد اتیک در کشور محسوب می شود.
 
او با اشاره به تعداد کارت های صادر شده این شرکت، بیان می کند: تا به امروز، بالغ بر چهار میلیون کارت با عنوان «من کارت» در شهر مشهد توزیع شده که دو میلیون این کارت ها مربوط به شهروندان مشهد و مابقی مربوط به زائرین است که در اتوبوس رانی و قطار شهری استفاده می شود.
 
مدیرعامل اتیک  در توضیح "من کارت" می گوید: من کارت، کارتی هوشمند با قابلیت پرداخت غیرتماسی است که علاوه بر ناوگان اتوبوسرانی، خطوط BRT و ناوگان قطار شهری، بصورت  آزمایشی در 60 واحد تجاری همچون نانوایی، مراکز ارائه خدمات چاپ، تکثیر و پیشخوان دولت نیز استفاده می شود.
 
به گفته او، برنامک شارژ موبایلی من کارت روی گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید و مجهز به فناوریNFC قابل استفاده است.
 
نژادصداقت در پایان می گوید: قصد داریم بحث کارت هوشمند غیرتماسی را علاوه بر پرداخت خرد الکترونیک به خدمات ارزش‌افزوده‌ دیگر مانند کارت دانشجویی، هواداری یا کارت‌های سازمانی تسری دهیم و محصول و ابزاری در اختیار مردم قرار دهیم که واقعا بتواند حداکثر نیاز‌ها را پوشش دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.