بازی

فناوری اطلاعات

July 22, 2016
16:57 جمعه، 1ام مردادماه 1395
کد خبر: 78417

جشن بازی‌سازان برگزار می‌شود

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت که اختتامیه این دوره از جشنواره بر خلاف رویه سال‌های گذشته در ۵ اسفند ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.
 
متین ایزدی دلیل این جابه‌جایی در زمان برگزاری جشنواره را دو استدلال محکم دانست و افزود: نخستین و ساده‌ترین دلیل آن است که بهترین بازی‌های سال بایستی آخر سال معرفی شوند نه اواسط سال.
 
ایزدی استدلال دوم را بسیار مهم‌تر دانست و تشریح کرد: با برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در انتهای فصل تابستان، فرصت طلایی انتشار بازی‌ها در بهار و تابستان از ناشران و بازی‌سازان سلب می‌شود. از آنجایی که جشنواره باید به جریان بازی‌سازی کشور و معرفی بهتر بازی‌ها به بازار کمک کند، گرفتن فصل طلایی فروش بازی از بازی‌های ایرانی کار درستی نبود.
 
وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره در اسفند ماه هر دو قشر بازی‌سازان موبایلی و رایانه‌های شخصی نفع خواهند برد. بازی‌های موبایلی می‌توانند برای عید نوروز منتشر شده و از این فرصت طلایی بهره‌برداری کنند، بازی‌های رایانه‌های شخصی نیز که زمان بیشتری برای انتشار نیاز دارند می‌توانند برای فصل تابستان برنامه‌ریزی کرده و از جریان‌سازی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به نفع تبلیغات و PR خود استفاده نمایند.
 
دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران افزود: امسال برنامه‌ای ملی برای جشنواره مد نظر داریم تا بازی‌سازان فعال در شهرستان‌های کشور نیز فعال شده و در این جشن بزرگ بازی‌سازی مشارکت داشته باشند. جزییات این برنامه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
متین ایزدی در مورد بخش‌های این دوره از جشنواره گفت: از دوره چهارم جشنواره بحث ژانربندی کلید خورد که بخش‌بندی استانداردی در تمام جشنواره‌های جهانی است. این رویه در جشنواره سال گذشته نیز ادامه یافت و در ششمین دوره به تکامل خواهد رسید.
 
ایزدی از اضافه شدن بخش جنبی جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در جشنواره امسال بخش جنبی «سبک زندگی ایرانی-اسلامی» اضافه می‌شود که به انتخاب بهترین بازی فرهنگی کشور منتهی خواهد شد.
 
دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، این رویداد را جشنی ملی برای بازی‌سازان کشورمان دانست و تاکید کرد: می‌خواهیم همانند گذشته بدون هیچ‌گونه جریان یا گرایشات خاص جشنواره را برگزار کنیم. چرا که این جشنواره از بازی‌سازان و برای بازی‌سازان است.
 
متین ایزدی در مورد داوری نیز گفت: داوری جشنواره در سال گذشته در شفاف‌ترین حالت ممکن بود. داوری را از حالت شورایی خارج کردیم و به جای آن امتیازات داوران (چه داخلی، چه خارجی) به بازی‌ها را تجمیع نمودیم. امسال نیز همانند سال گذشته با یک داوری کاملا شفاف بازی‌ها را بررسی کرده و بهترین‌ها انتخاب خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.