امنیت

فناوری اطلاعات

July 23, 2016
14:25 شنبه، 2ام مردادماه 1395
کد خبر: 78446

یک‌دهم کاربران قربانی جرایم سایبری

جرایم سایبری نسبت به آنچه که از قبل پیش‌بینی می‌شد در گستره وسیع‌تری صورت می‌گیرد و ارقام جدید منتشر شده از سوی «سازمان ملی آمار» بریتانیا نشان می‌دهد از هر ۱۰ کاربر بزرگسال یک نفر قربانی این نوع جرایم از جمله عملیات‌های هکری یا کلاهبرداری‌های سایبری شده‌اند که این روند نسبت به گمانه‌زنی‌های قبلی بزرگتر است. 
 
گزارش بررسی جرایم انگلستان و ویلز (CSEW) برای نخستین بار به صورت رسمی وسعت جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌ها، انتشار بدافزار یا حملات ویروسی، سرقت‌های بانکی یا دیگر اطلاعات شخصی، و دیگر تخلفات آنلاین را نشان داد.
 
پیش از این آمارهایی به صورت غیررسمی منتشر شده بود که نشان می‌داد در طول یک سال ۳.۸ میلیون حمله سایبری صورت می‌گیرد. ولی آمارهای رسمی جدید حاکی از آن است که گسترده این حملات بسیار وسیع‌تر از رقم مذکور است و تقریبا می‌توان گفت در طول یک سال ۵.۸ میلیون حمله سایبری صورت می‌گیرد.
 
با این گزارش جدید مشخص شد در طول یک سال ۳.۸ میلیون کلاهبرداری سایبری انجام می‌شود و که در این بین دو میلیون اتفاق در قالب سوءاستفاده‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد. این سوءاستفاده‌ها در قالب عملیات‌ هکری و تخریب عمدی سیستم‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد.
 
معمول‌ترین روش کلاهبرداری‌های سایبری به سرقت‌های بانکی و سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های اعتباری مربوط می‌شود که دوسوم حملات در این زمینه از نوع یاد شده است. آمارها نشان می‌دهد ۲.۵ میلیون کاربر در یک سال درگیر این مشکل بوده‌اند. 
 
در این میان آمارهایی مربوط به کلاهبرداری‌های غیرسرمایه‌گذاری هم ثبت شده است که از جمله آنها می‌توان به سرقت از فرآیندهای خرید آنلاین یا تماس‌های جعلی از طریق خدمات رایانه‌ای اشاره کرد. در مجموع یک میلیون کاربر معادل ۲۸ درصد حملات سایبری با این مسئله  روبرو بوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.