تلفن همراه

گوشی

July 25, 2016
7:25 دوشنبه، 4ام مردادماه 1395
کد خبر: 78487

نخستین واکنش بازار موبایل به رجیستری/ افزایش قیمت ۱۵۰ هزار تومانی در رکود معاملات

ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرای رجیستری موبایل از ۱۵ مرداد را وعده داد و یک روز قبل از وعده نیز فروشگاه دو مدعی نمایندگی اپل پلمب شد، اما وزارت ارتباطات تعویق اجرا را اعلام کرد. یک روز پس از این تحولات، بازار آیفون نابسامان شده است.
 
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از چند هفته پیش خبر از اجرای رجیستری موبایل از 15 مرداد داد که با نزدیک شدن به موعد اجرا، چند مسئول این ستاد بر آغاز طرح از تاریخ وعده شده تاکید کردند.
 
مسئولان این ستاد اعلام کردند از تاریخ اجرای رجیستری گوشی‌های فاقد نمایندگی در ایران به ویژه آیفون‌های اپل جمع‌آوری شده و گوشی های قاچاق دیگر سرویس‌دهی نخواهند کرد.
 
در همین راستا نیز یک روز قبل از موعد وعده داده شده، فروشگاه 2 شرکت مدعی نمایندگی آیفون در تهران در پنج‌شنبه هفته گذشته پلمپ شدند. علت پلمپ، ابطال مجوز نمایندگی غیرمستقیم این شرکت‌ها و عدم تمدید آن اعلام شد.
 
اقدام فوری که سرعت انجام آن و پرسش‌های بی پاسخ درباره ابعاد و روش آن، مخالفت‌ها زیادی در پی داشت،اما تنها یک روز پس از 15 مرداد، وزارت ارتباطات رسما تعویق اجرای رجیستری را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که مقدمات اجرای رجیستری هنوز فراهم نشده است و با دستگاه‌های مربوطه هماهنگی لازم به عمل نیامده است. اقدامی که تلاش دارد با ورودی به جا و مسئولانه از تبعات اجرای بدون هماهنگی این طرح بکاهد.
 
اما گزارش خبرنگار فارس از حواشی اجرای این طرح در بازار موبایل و اثرات بسته شدن دو فروشگاه آیفون، از رکود معاملات گوشی‌های آیفون در بازار خبر دارد.
 
توقف عرضه برخی فروشگاه‌های اینترنتی که اجناس خود را از شرکت پلمپ شده تحویل می‌گرفتند رکود و شرایط غیرعادی بازار را تقویت کرده است. عرضه برخی فروشگاه‌ها نیز مانند است و تغییری نکرده است.
 
فعالان بازار می گویند: در حال حاضر بازار فروش گوشی‌های آیفون راکد شده و فروشندگان نمی‌دانند بفروشند یا نفروشند. قیمت نیز به درستی مشخصی نیست.
 
برخی فروشندگان نیز قیمت آیفون ها را حدودا 150 هزار تومان بالاتر نسبت به هفته گذشته اعلام می‌کنند. آنها در پاسخ به علت افزایش قیمت، برخورد آخر هفته گذشته با دو عرضه کننده آیفون و کمبود جنس عنوان می‌کنند.
 
اما چند فعال بازار درباره علت افزایش قیمت، تاکید می کنند که از هفته گذشته به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش موجودی کالا در بازار، قیمت آیفون شیب صعودی گرفته است که در نهایت این عوامل در افزایش قیمت حدودا 150 هزار تومانی نمایان شده است.
 
این اهالی بازار می‌گویند: این افزایش قیمت رابطه مستقیمی با اجرای رجیستری ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.