تبلت

تلفن همراه

July 26, 2016
15:17 سه شنبه، 5ام مردادماه 1395
کد خبر: 78543

محدودیت‏های اسکنرچشمی گلکسی نوت 7

گلکسی نوت 7، فبلت جدید شرکت سامسونگ به احتمالا از اسکنر عنبیه چشم برای بازکردن قفل صفحه ‏نمایش بهره ‏مند خواهد شد اما این ابزار جدید و کاربردی، باوجود تسهیل شرایط استفاده برای کاربر، محدودیت‏های خاصی را هم به ‏همراه خواهد داشت. درحالی‌که خبرهای منتشر شده از سوی وب‏سایت‏های مختلف، شانس تجهیز گلکسی نوت 7 به اسکنر چشمی را افزایش می‏دهند تصویری که به‌تازگی از منوی تنظیمات صفحه ‏نمایش این دستگاه هوشمند منتشر شده، هشدارهای سامسونگ در استفاده از این قابلیت را به تصویر کشیده است. برمبنای این هشدارها پیشنهاد شده کاربر از این اسکنر در فاصله حداقل 20 سانتی‏متری از چشم خود استفاده کند.

سامسونگ پیشنهاد کرده برای ایمنی بیشتر، فاصله 25 تا 35 سانتی‏متری از چهره کاربر، مبنای استفاده از اسکنر عنبیه قرار گیرد. این استاندارد به احتمال زیاد به نگرانی‏های احتمالی در خصوص ساطع شدن پرتوهای مادون قرمز از اسکنر و آسیب‏هایی که پس از استفاده چندین و چندباره از فاصله نزدیک ممکن است ایجاد شود، مربوط است. علاوه بر این، پیشنهاد شده که از این قابلیت جدید برای نوزادان یا کودکان کم سن و سال استفاده نشود. در نهایت سامسونگ هشدار داده که از اسکنر عنبیه، در حالی که عینک بر چشم دارید استفاده نکنید.

به گفته کارشناسان این شرکت، لنزهای عینک ممکن است به ایجاد تداخل در به ‏کارگیری اسکنر چشمی منجر شوند. مطمئنا این هشدار باب‏میل کسانی که مجبور به استفاده دائمی از عینک‏ های طبی هستند نخواهد بود و البته هیچ توضیحی در خصوص به ‏کارگیری اسکنر چشمی در کنار استفاده از لنزهای تماسی چشمی منتشر نشده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.