تلفن همراه

گوشی

July 27, 2016
10:40 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1395
کد خبر: 78559

دلایل طرح ضربتی جمع آوری گوشی‌های قاچاق/ بازار ساماندهی می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اجرای طرح ضربتی جمع آوری گوشی های قاچاق را از صبح امروز، تنها مربوط به یک بازار فروش و یک برند خاص ندانست و گفت: این طرح با هدف ساماندهی بازار اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق گوشی های تلفن همراه در بازار، صبح امروز نیروی انتظامی با حضور در بازار علاء الدین تهران، با متخلفان برخورد و گوشی های قاچاق را جمع آوری کرد.
 
ابراهیم درستی ، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفتگو با مهر، با اعلام استقبال از تصمیم دولت برای مبارزه با قاچاق گوشی های موبایل در کشور، در این باره اظهار داشت: این طرح تنها مربوط به یک پاساژ خاص و یک برند و یا یک نمایندگی نیست و تمامی گوشی های موجود و مراکز فروش را شامل می شود.
 
وی با بیان اینکه موضوع قاچاق در بازار گوشی موبایل، سالها است که وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون با توجه دولت به این مقوله، شرایطی ایجاد خواهد شد تا گوشی های موبایل به صورت قانونی در راستای حمایت از مصرف کنندگان در بازار یافت شود.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق باید تمهیداتی برای واردکننده درنظر گرفته شود و محدویتی برای واردکننده ایجاد نکند تا افراد بتوانند به راحتی در این بازار فعالیت کنند.
 
درستی با اشاره به اینکه تا پیش از این به دلایل تحریم، امکان حضور نمایندگیهای خاص در کشور وجود نداشت، اضافه کرد: واردکنندگان گوشی های موبایل باید از وزارت صنعت، مجوز فعالیت داشته باشند و قرار است در این طرح، مبارزه با قاچاق از مبادی ورودی انجام پذیرد.
 
وی با بیان اینکه در این شرایط باید برای موضوع تعرفه و مالیات تدابیری اندیشیده شود، ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزار واحد صنفی خرید و فروش گوشی موبایل در تهران وجود دارد که موضوع قاچاق تنها مربوط به تعداد کمی از این واحدهای صنفی است که با عزم ملی ایجاد شده به زودی این تعداد نیز، جمع آوری می شود.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مشکل موجود را مربوط به واحدهای صنفی بدون مجوز عنوان کرد و از ساماندهی این واحدها خبر داد.
 
وی گفت: در عین حال شاهد فروش گوشی های قاچاق از طریق برخی سایتهای نامعتبر اینترنتی هستیم که با اجرای این طرح، امیدواریم به زودی این کالاها در سطح بازار جمع آوری شود.
 
درستی با تاکید براینکه نباید در راستای جمع آوری گوشی های قاچاق، جو بازار را ناآرام و متشنج کرد، افزود: برخورد با پدیده قاچاق باید مورد استقبال فروشندگان قرار گیرد و بازار را از رکود فعلی خارج کند.
 
وی اظهار داشت: کالاهایی که دارای فاکتور خرید و تاییدیه گمرک هستند شامل کالاهای قاچاق محسوب نشده و فروشندگانی که فاکتور معتبر خرید دارند نباید نگران اجرای این طرح باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.