رسانه‌های اجتماعی

July 30, 2016
13:27 شنبه، 9ام مردادماه 1395
کد خبر: 78626

در آمد سرسام آور زاکربرگ از تبلیغات

سود فیسبوک در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ رکوردی تازه بر جای گذاشت. تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمد این کمپانی به شمار می‌رود. در حال حاضر فیسبوک به ازای هر کاربر به طور متوسط نزدیک به چهار دلار از تبلیغات درآمد دارد.
گزارش‌مالی فیسبوک از سه ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد که سود حاصل از تبلیغات به ویژه روی تلفن‌های هوشمند، برای این کمپانی سودی چند میلیارد دلاری به همراه داشته است.
 
به گزارش خبرگزاری المان ارزش سهام فیسبوک نیز با افزایش شش درصدی رکورد ۱۳۰ دلار را شکسته است. ارزش سهام فیس‌بوک از آغاز سال ۲۰۱۶ جمعا ۱۸ درصد افزایش داشته است. فیس‌بوک در سه ‌ماهه نخست امسال نیز عملکرد مالی چشمگیری‌داشت و از همین رو نیز انتظارها برای سه ماهه دوم سال بالا بود.
 
از ماه آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۶ فیسبوک در مقایسه با سال گذشته سود خود را سه برابر کرده و از ۷۱۹ میلیون دلار به ۲ میلیارد و صد میلیون دلار رسانده است.
 
عایدی این کمپانی در همین مدت زمان با افزایش ۵۹ درصدی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. مهمترین منبع درآمد فیس‌بوک از راه تبلیغات بوده که ۶۳ درصد افزایش داشته است.
 
مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیس‌بوک ضمن ابراز خرسندی از سود چشمگیر این کمپانی گفته است: «ما به خصوص از پیشرفت‌هایی که در زمینه ویدئو داشته‌ایم، بسیار راضی هستیم.»
 
تمرکز روی ویدئو
فیس‌بوک که مالکیت اپلیکیشن اشتراک ویدئو و عکس اینستاگرام و نیز اپلیکیشن پیام‌رسانی "واتس‌اپ" را در اختیار دارد در ماه‌های اخیر تمرکز خود را به شدت روی تصاویر متحرک (ویدئو) قرار داده و به ویژه با ارائه سرویس پخش زنده ویدئویی از طریق فیس‌بوک نام خود را بیش از پیش مطرح کرده است.
 
طبق آمار، فیس‌بوک تا آخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ ماهانه یک میلیارد و ۷۱ میلیون کاربر فعال داشته که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
توییتر که زمانی به عنوان مهمترین رقیب فیس‌بوک مطرح بود، ماهانه ۳۱۳ میلیون کاربر فعال دارد.
 
درآمد فیس‌بوک از تبلیغات به طور متوسط به ازای هر کاربر به ۳ دلار و ۸۲ سنت رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.