رگولاتوری

August 1, 2016
19:34 دوشنبه، 11ام مردادماه 1395
کد خبر: 78675

روحانی: دولت یازدهم اصرار داشته شبکه‌های اجتماعی باز باشد

رئیس جمهور با بیان اینکه معنای انقلابی بودن، داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه، بیان و نقد است، گفت: با شعارهای توخالی نمی‌شود مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم و باید همراه شویم.
 
حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم پنجاهمین سال تأسیس شرکت ملی گاز که با شعار «گاز انرژی پاک، با نیم قرن تلاش» در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به گزارش وزیر نفت مبنی بر برنامه دولت برای صدور روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز به کشورهای خارجی عمدتا همسایه ، افزود: اساساً در دنیای امروز، توسعه به انرژی مربوط است و در انرژی نفت و گاز نقش اساسی را ایفا می‌کند و بخشی از قدرت کشور وابسته به خوداتکایی و خودکفایی در انرژی است.
 
روحانی با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران در موضوع هسته‌ای، با محدود کردن ملت ایران در صادرات نفت، قصد داشتند تحریم‌هایی به اصطلاح خودشان تأثیرگذار علیه ملت ایران، اعمال کنند، گفت: این نشان می‌دهد که صادرات نفت روی  قدرت و اقتصاد کشور و زندگی و رفاه مردم تأثیرگذار است و آنها تحریم‌هایی را دنبال می‌کردند که بتواند بر  رفاه و زندگی مردم، تأثیرگذار باشد.
 
رییس‌ جمهوری خوداتکایی و خودکفایی کشور در زمینه تولید نفت و فرآورده‌های نفتی از جمله گاز و بنزین را مهم توصیف کرد و با اشاره به مسایل و مناقشاتی که برای واردات گاز در فصل زمستان از دیگر کشورها بوجود می‌آمد، گفت: استقلال یک کشور در ابعاد مختلف و خوداتکایی در زمینه نیازمندی‌های اساسی مردم، موضوعی بسیار حائز اهمیت است.
 
روحانی با بیان اینکه تحقق استقلال و آزادی در رأس تفکر انقلابی قرار دارد، افزود: انقلاب به معنای آن است که دست ما به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و با اتکا به رأی مردم در برابر دیگران سر فرود نیاوریم.
 
رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: انقلابی بودن به معنای آزادی ملت و آزادی اندیشه، بیان و انتقاد است و اینکه امروز مردم ما در فضای مجازی سلیقه، نظر و انتقاد خود را نسبت به حاکمیت ، برنامه‌ها و تصمیمات دولت ابراز می‌کنند، موجب می‌شود تا زیبایی انقلاب و آزادی را نه در فضای حقیقی، بلکه در فضای مجازی هم احساس کنیم.
 
روحانی با اشاره به اصرار دولت برای جلوگیری از مسدود شدن شبکه‌های مجازی گفت: این از اقدامات مهم دولت یازدهم بود تا مردم بتوانند دسترسی و استفاده داشته باشند، نقد کرده و نظرات خود را در کشور حاکم کنند.
 
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه برای انقلابی ماندن، مستقل بودن و خوداتکا بودن باید به موضوع انرژی و نفت و گاز توجه ویژه داشته باشیم، از همه دست‌اندرکاران، پژوهشگران، مهندسان، کارکنان و کارگران که شبانه‌روزی مشغول تلاش برای رفاه مردم هستند، تقدیر و تشکر کرد.
 
روحانی افزود: اگر امروز مردم در تابستان گرم و زمستان سرد می‌توانند، در فضای مناسبی زندگی خود را بگذرانند، در سایه وجود انرژی است که بار بزرگ آن بر دوش تلاشگران در عرصه نفت و گاز است.
 
رییس‌ جمهوری با اشاره به گزارش‌های ارایه شده در زمینه تحول در ارایه خدمات به مردم در بخش گاز، گفت: در سال 57، تولید و مصرف گاز در کشور، 2.5 میلیارد متر مکعب بوده که این میزان در سال آینده به 284 میلیارد متر مکعب خواهد رسید. همچنین جمعیت تحت پوشش شبکه گاز در سال 57 کمتر از 6 درصد بوده که امروز این رقم به بالای 90 درصد رسیده و با هدف‌گذاری انجام شده، در سال 96 بیش از 95 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز  قرار می گیرند که این به معنای پوشش کامل است.
 
روحانی قرار گرفتن 2 هزار و 800 روستا تحت پوشش شبکه گاز طی یکسال  و گازرسانی به نقاط محروم بویژه در استان سیستان و بلوچستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بدان معناست که صنعت گاز گام بزرگی برای رفاه، آسایش و آرامش خاطر مردم برداشته و به این روند ادامه خواهد داد.
 
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته و در فصل زمستان، ‌اعلام قطع گاز از سوی مسئولین، آرامش را از مردم سلب می‌کرد، گفت: تلاش و اعلام مسئولین در سال گذشته برای اینکه مشکلی در فصل زمستان برای مصرف گاز وجود ندارد، خود نوعی از امنیت است که موجب آرامش خاطر و آسایش مردم است.
 
روحانی آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای کشور را از نگرانی‌های دولت برشمرد و گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از این وضعیت،  استفاده از گاز به عنوان منبع سوخت نیروگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است.
 
رییس‌ جمهوری افزود: مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور، در سال 92، 42 درصد، در سال گذشته 18 درصد و امسال به 9 درصد خواهد رسید که این به معنای هوای پاکتر و آرامش و امنیت بیشتر  است.
 
روحانی خاطر نشان کرد: انرژی پاک برای مردم، سلامتی، امنیت و آرامش به همراه خواهد داشت.
 
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه برجام برای کشور عزت به همراه داشت، گفت: اینکه دیگران برای صادرات نفت ایران تعیین تکلیف کنند؛ خلاف عزت است. عزت ما ، اجرای اراده ما است . در دوران تحریم برای خرید برخی ملزومات خود، تنها می‌توانستیم از چند کشور محدود که بعضی اوقات  با واسطه نیز انجام می‌گرفت، خرید کنیم، اما برجام موجب شد تا امروز، به جای خرید بدون انتخاب، در برابر پیشنهادات ده‌ها کشور، حق انتخاب داشته و ارزان‌ترین را با ساده‌ترین شرایط خریداری کنیم.
 
روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران از ابتدای انقلاب به دنبال عزت و سربلندی بوده است، افزود: یکی از آثار برجام این است که فضا را برای انتخاب بهتر مردم، فراهم کرده است.
 
رییس‌ جمهوری،  محدود کردن ایران در فروش نفت را خلاف عزت و  تحمیل زورگویی بر مردم دانست و خاطر نشان کرد: برجام اعمال اراده یک ملت و برداشتن زور و تحمیل است به گونه‌ای که امروز می‌توانیم حدود 2.5 میلیون بشکه نفت خام و میعانات آن را صادر کنیم.
 
روحانی تأکید کرد: عزت ما در سایه اراده و اراده ما به واسطه سیاست درست و خردورزی حاصل می‌شود؛ نه با شعار. اگر ملتی مدام مشغول شعاردهی باشد، نمی‌تواند، عزتمند باشد اما اگر در مسیرخردورزی حرکت کند، کشور در مسیر عزت، سربلندی و استقلال، قرار خواهد گرفت.
 
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه امروز در پسا برجام باید از فناوری‌های جدید جهانی، استفاده کنیم، اظهار داشت: امروز خوشبختانه در داخل کشور، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های خوبی در بخش نفت و گاز، حاصل شده و جذب فناوری‌های جدید در ارتقاء این توانمندی‌ها بسیار تأثیرگذار است.
 
روحانی با اشاره به ضرورت و اهمیت بهره‌برداری حداکثری از منابع و میادین مشترک نفتی و گازی، گفت: در پارس جنوبی، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم که باید این تلاش‌ها را ادامه دهیم.
 
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه  با در مدار قرار گرفتن فازهای 14، 15 ،16 و 17 پارس جنوبی در سال گذشته ، 140 میلیون متر مکعب به تولیدات گاز کشور افزوده شد،  اظهارداشت: امسال نیز  با تکمیل فازهای 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی، به همین میزان، به تولیدات گاز کشور افزوده می شود.
 
روحانی همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه بازیافت انرژی، به منظور استفاده بهینه از میادین مشترک، افزود: تقدیر ما از دست‌اندرکاران صنعت نفت و گاز، تنها مختص به امروز نیست، بلکه ملت ایران بخاطر مجاهدت‌های تلاشگران این عرصه، از ابتدای انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تاکنون، قدردان این تلاش‌ها هستند و ما باید با تلاش بیشتر برای توسعه کشور و رفاه ملت قدم‌های بیشتری برداریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.