اپراتورها

تلفن همراه

August 4, 2016
7:32 پنجشنبه، 14ام مردادماه 1395
کد خبر: 78750

شائبه‌ دوباره اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت موبایل/ ریز مصرف اینترنت موبایل ارائه شود

شائبه‌ اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت موبایل در حالی بار دیگر تقویت شده که حتی در برنامه فعلی اپراتورها برای رصد مصرف اینترنت، باز هم امکان مشاهده ریز مصرف و زمان‌های حجم مصرف شده وجود ندارد.
 
برخی مشترکان اینترنت موبایل می‌گویند در حالیکه میزان مصرف اینترنت موبایل نسبت به قبل تغییر محسوسی نداشته، اما حجم بسته‌های اینترنت آنها در زمان کوتاه‌تری به پایان می‌رسد.
 
گلایه از اتمام زودتر از انتظار حجم بسته‌های اینترنت موضوع تازه‌ای نیست. این گلایه پیش‌تر در اینترنت ثابت (ADSL) مطرح بود و با ورود اینترنت پرسرعت نسل 3 و 4 موبایل توسط مشترکان موبایل نیز مطرح شد.
 
این گلایه از سوی مشترکان تمامی اپراتورهای تلفن‌همراه شنیده می شود و پاسخ مشترک مدیران اپراتورها تغییر سبک استفاده از اینترنت در نتیجه افزایش سرعت و اتصال و به روزرسانی ناخواسته برخی برنامه‌ها به اینترنت است.
 
اما اخیرا بار دیگر گلایه از اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت موبایل بالا گرفته است. همچنان که پس از تغییر اخیر بسته‌های اینترنت اپراتور اول برخی مشترکان این اپراتور که از بسته ماهانه 1 گیگ 10 هزار تومان استفاده می‌کردند اعلام کردند در حالی که تغییر چندانی در مصرف‌شان ایجاد نشده اما بسته‌ها طی چند روز به پایان می‌رسند که با اتمام حجم روزانه امکان استفاده از یک گیگ حجم شبانه نیز از بین خواهد رفت. اتمام بسته‌های یک گیگی حتی به چندین نوبت در ماه نیز می‌رسد.
 
همچنین برخی دیگر از مشترکان این اپراتور نسبت به اتمام حجم بسته‌های 2 گیگ این اپراتور نیز گلایه دارند. آنها می گویند حتی با کنترل میزان مصرف، بسته‌های 2 گیگ نیز به سرعت تمام می شوند و نیاز به تمدید طی ماه پیدا می‌کنند.
 
این گلایه از سوی مشترکانی که مصرف اینترنت زیاد دارند مطرح نشده است زیرا مشترکان پرمصرف منطقی است که باید بسته های پرحجم‌تری متناسب با نیاز خود را انتخاب کنند.
 
طرح این موضوع از سوی مشترکان کم مصرف است که شائبه اتمام زودتر از انتظار بسته‌های اینترنتی بدون مصرف واقعی را تقویت می‌کند.
 
هم اکنون تمامی اپراتورهای تلفن همراه برنامه برای مشاهده مصرف اینترنت ارائه داده‌اند که اما این برنامه در برخی اپراتورها نیاز مشترکان را برآورده نمی‌کند. در برنامه 2 اپراتور تنها میزان حجم مصرف شده و میزان حجم باقی مانده نشان داده می شود و ابهام اصلی مشترکان درباره اینکه میزان حجم مصرف شده در چه زمان‌هایی استفاده شده همچنان بدون پاسخ است. هرچند اپراتور اول امکان مشاهده زیرمصرف را فراهم کرده است اما با توجه به اشتراک این اشکال بین اپراتورها، بهتر است برای  مشاهده ریزمصرف اینترنت مشترکان موبایل توسط اپراتورهای دیگر نیز چاره‌ای اندیشیده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.