سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 4, 2016
8:24 پنجشنبه، 14ام مردادماه 1395
کد خبر: 78760

و اینک ایسوس Z170 Pro Gaming/Aura، همراه بی همتای گیمرها

ایسوس به عنوان برترین شرکت تولید کننده مادربورد در جهان، مادربوردی جدید از خانواده Pro Gaming را که به چیپ ست Z170 اینتل مجهز شده است را معرفی کرد. Z170 Pro Gaming/Aura، مادربوردی مخصوص بازی است که به آخرین فناوری های ایسوس برای لذت هرچه بیشتر از بازی تجهیز شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:
 
Z170_Pro Gaming Aura (1).jpg
Z170 Pro Gaming/Aura نخستین مادربورد مخصوص بازی است که با فناوری ابداعی چاپ سه بعدی ایسوس سازگار است و توسط سیستم نورپردازی Aura RGB ایسوس سیستم را بیش از پیش زیباتر می کند. این مادربورد از چیپ ست Z170 اینتل برای پشتیبانی از نسل ششم پردازنده های اینتل استفاده می کند و دارای 4 اسلات حافظه است که می تواند حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3466 مگاهرتز را در حالت اورکلاک شده پشتیبانی کند.
 
ساخته شده برای مادینگ
ایسوس در Computex 2016 پروژه سازگاری با چاپ سه بعدی در قطعات ایسوس را رسماً کلید زد و در این مادربورد پروژه چاپ سه بعدی را عرضه نمود تا طراحان سیستم های خاص بتوانند به دلخواه خود تغییرات ظاهری را انجام دهند. بخش هایی از این مادربورد می تواند با چاپ سه بعدی تغییر پیدا کند و علاقه مندان می توانند نقشه زیرساخت آن را از سایت ایسوس دریافت کنند تا طرح پیشنهادی خود را اعمال نمایند.
 
همچنین با Aura RGB نیز می توانند میلیون ها رنگ و شش جلوه بصری و نورانی زیبا را به کل سیستم دهند تا سیستم دارای جلوه ای جدید، زیبا و در خور گیمرها باشد.
 
بهینه شده برای بازی
کارت صوتی این مادربورد از آخرین فناوری صوتی ایسوس به نام SupremeFX استفاده می کند که نرخ سیگنال به نویز آن 115 دسیبل است. ایسوس در مادربوردهای رده مخصوص بازی خود از Sonic Radar II استفاده می کند که به صورت یک رادار بصری، جهت صدا را به گیمرها نشان می دهد. این عمل باعث می شود تا بدون نیاز به هدست، جهت صدا و دشمن را حس کنید!
 
برای بحث شبکه هم ایسوس از یک تراشه اینتل I219-V استفاده کرده تا بار اضافه ناشی از پردازش بسته های شبکه را از پردازنده اصلی بگیرد و به منظور محافظت بیشتر از سیگنال ها، کارت شبکه را با فناوری LanGuard تجهیز کرده است. علاوه بر این، راهکار GameFirst IV را نیز برای اولیت بخشیدن و اطمینان از بهترین کارایی در بازی های تحت شبکه به این مادربورد اضافه کرده است.
 
Z170 Pro Gaming/Aura از نرم افزار ROG RAMCache برای سرعت بخشیدن به بارگذاری ها استفاده کرده است. این نرم افزار با تخصیص بخشی از رم سیستم به عنوان حافظه کش، سرعت بارگذاری را به طور بسیار محسوسی افزایش می دهد.
 
Z170_Pro Gaming Aura (2).jpg
 
بهترین کارایی توسط: 5-Way Optimization
ایسوس به منظور بهبود راندمان سیستم از چیپ های اختصاصی به نامهای  TPU و EPU و Digi+، برای مدیریت دما، چرخش فن ها، کنترل هوشمند مدار تغذیه و اورکلاکینگ استفاده کرده است. همچنین برای راحتی هر چه بیشتر کاربر و لذت از مدیریت منابع، نرم افزارهای کاربردی متنوعی را در مجموعه نرم افزاری خود مانند Fan Xpert 3 و Turbo App گنجانیده است.
 
برای استفاده از بهترین کارایی در رم های DDR4، ایسوس از نسل دوم فناوری T-Topology استفاده کرده است که پایداری و فرکانس را افزایش داده است. همچنین برای پایداری بیشتر سیستم در زمان اورکلاکینگ، ایسوس از Pro Clock استفاده کرده تا به اورکلاکر امکان انتخاب فرکانس مرجع تا 400 هرتز (BCLK) را می دهد.
 
بالاترین ماندگاری توسط: SafeSlot و Gamer’s Guardian
ایسوس در این مادربورد از آخرین سری اسلات های PCIe خود استفاده کرده که آنها را با نام تجاری SafeSlot می شناسیم. این اسلات های تقویت شده، در هنگام نصب کارت گرافیک سنگین و طولانی، از شکستن اسلات در طولانی مدت جلوگیری می کند. همچنین با فیوزهایی خاص در مسیر های مختلف، استفاده از قطعات با کیفیت ماندگاری مادربورد و قطعات را تضمین می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.