اپراتورها

تلفن همراه

August 6, 2016
16:00 شنبه، 16ام مردادماه 1395
کد خبر: 78804

رئیس دانشکده پست و مخابرات: سهم جمعیتی نسل چهارم موبایل ۲۰۰ درصد رشد کرد

رئیس دانشکده پست و مخابرات گفت: سهم LTE و LTE advanced از یک میلیارد نفر در میانه سال ۲۰۱۳ به بیش از ۳ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.
 
وحید یزدانیان در کارگاه بین المللی "توسعه نقشه راه پهن باند بی‌سیم" که با همکاری دانشکده‌ی پست و مخابرات و اتحادیه‌ی جهانی مخابرات برپا شده است، با اشاره به شعار اتحادیه جهانی مخابرات در روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: "کارآفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تاثیرات اجتماعی" شعاری است که در نظر گرفته شده و بررسی تجارب جهانی نشان دهنده تاثیرگذاری مثبت و موثر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گسترش بنگاه های اقتصادی است.
 
وی با بیان اینکه گزارش‌های منتشر شده توسط نهادهای ناظر و مسئول در کشورهای مختلف جهان بیانگر آن است که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم سازمان یافته نظیر تروریسم و افراطی گری در جهان، بیکاری است، گفت: بنابراین توجه به کارآفرینی مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند تاثیر مهمی در ثبات اجتماعی داشته باشد.
 
او افزود: در جهانی که صنعت و تجارت بر اساس سرعت و رقابت شکل می گیرد، توسعه کسب و کارهای وابسته به ارتباطات و فناوری اطلاعات وابسته به توسعه پهن باند است و تنها کشورهایی می توانند به این ارزش دست یابند که برنامه‌های مدونی برای توسعه پهن باند داشته باشند.
 
رئیس دانشکده پست و مخابرات گفت: از سوی دیگر آمارهای جهانی نشاندهنده روند رو به رشد پوشش جهانی موبایل در نسل های 3 و 4 است به نحویکه در سال 2016 حدود 6 میلیارد نفر از جمعیت جهان تحت پوشش این دو نسل قرار گرفته‌اند و سهم LTE و LTE advanced از یک میلیارد نفر در میانه سال 2013 به بیش از 3 میلیارد نفر در سال 2016 افزایش یافته است.
 
وی اضافه کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که توسعه پهن باند سیار تضمین کننده آینده کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
یزدانیان با بیان اینکه کشور ایران اهمیت این موضوع را درک کرده است، ابراز کرد: برنامه‌های گسترده ای را در سطح سیاستگذاری برای توسعه پهن باند تدوین نموده و از کلیه‌ی فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات خود نظیر اپراتورها درخواست نموده است که برنامه‌های توسعه خود را در این زمینه تدوین و اجرا نمایند.
 
وی بیان کرد: رگولاتوری و سازمانهای دولتی ایران نیز همراه با بخش خصوصی، موضوعات مختلف کلان نظیر تعرفه گذاری، مدیریت فرکانس، سرویس های قابل عرضه بر بستر پهن باند سیار را مورد توجه قرار داده‌اند.
 
او افزود: ما بر این باوریم که ایجاد همگرایی بین اجزای برنامه‌های توسعه ملی با سایر برنامه‌های توسعه کشورهای منطقه و ایجاد وحدت رویه در برنامه نویسی می‌تواند ضریب اطمینان از پیاده سازی برنامه ها ارتقاء بخشد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران میزبانی این دوره‌ی آموزشی را بر عهده گرفته است.
 
رئیس دانشکده پست و مخابرات گفت: ایران ضمن اعلام آمادگی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات از طریق بدنه آموزشی خود یعنی دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، آرزومند است برگزاری این دوره آموزشی باعث ایجاد این وحدت رویه در سطوح ملی و منطقه ای شده و باعث توسعه همکاری‌ها با اتحادیه جهانی در زمینه تربیت نیروی انسانی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.