بازی

فناوری اطلاعات

August 8, 2016
6:47 دوشنبه، 18ام مردادماه 1395
کد خبر: 78835

«پوکمون گو» فیلتر می‌شود

رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای فیلتر کردن بازی «پوکمون گو» و همچنین تمهیدات این مرکز برای حفظ امنیت مشترکان موبایلی خبر داد.
 
سیدابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازی «پوکمون گو» و با بیان این که این بازی هنوز برای ایران فعال نشده است اظهار کرد: این بازی مورد اعتراض بسیاری از کشورها قرار گرفته؛ در بسیاری از کشورها مانند عربستان سعودی، اندونزی و مصر به صورت مطلق محدود شده و در بسیاری کشورها نیز به صورت مشروط ممنوع شده است؛ یعنی این بازی در بعضی از اماکن جغرافیایی و برخی حرفه‌ها منع شده است.
 
وی با بیان اینکه در مجموع به نظر می‌آید بازی پوکمون گو به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کند، مناسب نباشد و هنوز خوش‌بختانه برای ایران باز نشده است، گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم گرفته فیلتر بازی پوکمون گو را انجام دهد. همچنین هر بازی که بخواهد به صورت گسترده در ایران استفاده شود باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد که "پوکمون گو" هنوز این کار را نکرده است.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره لزوم تدابیر امنیتی مشترکان موبایل اظهار کرد: با توجه به اهمیت امنیت اطلاعات مشترکان برای شورای عالی فضای مجازی، کمیسیون عالی امنیت مرکز ملی فضای مجازی اقدامات متعددی این زمینه داشته و بررسی‌های متعددی بر روی این موضوع انجام داده است.
 
وی با اشاره به فیلترینگ هوشمند و میزان موفقیت اجرای آن در ایران اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند پروژه‌ای است که شرکت زیرساخت روی آن کار می‌کند و تعریف فنی آن ایجاد شده است. بخش‌هایی از این پروژه قبلا اجرا شده، بخش‌های دیگری هم در حال اجراست و امیدواریم با فیلترینگ هوشمند، به مشتریان مختلف سرویس‌های مختلفی در اینترنت داده شود، زیرا در حال حاضر سرویس‌ها برای افرادی با سنین مختلف و مدارک تحصیلی متفاوت، یکنواخت است که امیدواریم شرکت زیرساخت بتواند این اصلاح را انجام دهد.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از فیلترینگ هوشمند حذف مسائل غیراخلاقی و مبتذل و هنجارشکن است که در حوزه اینستاگرام در حال انجام است و در حوزه سایر شبکه‌های اجتماعی هم توسعه پیدا خواهد کرد.
 
فیروزآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم درباره فیلتر شبکه‌های مجازی که مسئولان در آنها حساب رسمی دارند، اظهار کرد: اگر سایت‌های خودی در این فضاها فعال باشند، بهتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.