تلفن همراه

گوشی

August 9, 2016
8:40 سه شنبه، 19ام مردادماه 1395
کد خبر: 78874

ورود گوشی جدید چینی به بازار موبایل/ بررسی معایب و مزایا

کمپانی چینی «تی پی لینک» که تاکنون در حوزه تجهیزات شبکه بی سیم فعالیت داشت، وارد فضای تولید گوشی موبایل شده و جدیدترین مدل این گوشی، هم اکنون به بازار ایران رسیده است.
گوشی هوشمند جدید کمپانی تی پی لینک با نام Neffos C۵ MAX رسما وارد بازار ایران شده است و با حدود ۵۵۰ هزار تومان، در بین گوشی های میان رده قرار دارد. این گوشی از صفحه نمایش فول اچ دی برخوردار بوده و ۵.۵ اینچی است.
 
 
نفوس C۵ دارای پردازنده ۸ هسته ای MediaTek MT۶۷۵۳ به همراه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء با حافظه میکرو SD است و ۱۴۷ گرم وزن دارد.
 
دوربین اصلی این مدل از گوشی تی پی لینک، ۱۳ مگاپیکسلی است که این امکان را می دهد تا کاربر در محیط های کم نور هم بتواند تصاویر را به ثبت برساند و دوربین سلفی آن هم تصاویری با وضوح ۵ مگاپیکسل ثبت می کند.
 
 
گوشی هوشمند جدید تی پی لینک دو سیم کارته است و از نسل چهارم موبایل پشتیبانی می کند. پشتیبانی از اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی و ظرفیت باتری ۳۰۴۵ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگیهای این مدل است که در دو رنگ سفید و خاکستری به بازار آمده است.
 
تی پی لینک این گوشی را به صورت آنلاین و اینترنتی عرضه کرده است و یکی از معایبی که از سوی خریداران و متقاضیان خرید این برند، عنوان می شود این است که امکان تهیه آن به صورت حضوری نیست.  طراحی منحنی و ساده آن نسبت به گوشی های هوشمند از دیگر ایراداتی است که به این گوشی وارد شده چرا که گفته می شود تی پی لینک در این زمینه خلاقیت به خرج نداده است. اما با این وجود، قاب پشتی گوشی از جنس پلاستیک فشرده بوده و کیفیت نسبتا خوبی دارد.
 
این گوشی در میان گوشی های میان رده و ارزان قیمت جای دارد و ویژگیهای آن نسبت به قیمت آن مناسب ارزیابی شده است. برای مثال رزولوشن صفحه نمایش آن که به صورت فول اچ دی است از مزایای این گوشی به حساب می آید و کیفیت ساخت گوشی نیز قابل قبول است.
 
 
در زمینه کیفیت صفحه نمایش گوشی نیز اگرچه وضوح رنگ‌ها کمی به سمت رنگ‌های گرم متمایل است، اما تصاویر زنده و پویا هستند. گوشی از حداکثر میزان روشنایی نمایشگر قابل قبولی بهره می‌برد. با این وجود، بلندی صدای اسپیکر این گوشی کمتر از حد متوسط ارزیابی شده و شارژدهی باتری آن نیز متوسط بوده و آنطور که باید رضایتبخش نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.